پرواز نظارتی روسیه بر فراز خاک ترکیه

وزارت دفاع روسیه از اجرای پرواز نظارتی نیروی هوایی این کشور بر فراز خاک ترکیه طی ۳ روز آینده خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد نیروی هوایی این کشور طبق پیمان «آسمان‌های باز» قرار است طی سه روز آینده پرواز نظارتی بر فراز ترکیه انجام دهد.

«سرگئی ریژکوف» رئیس مرکز ملی کاهش خطر هسته‌ای روسیه، در این خصوص گفت: فدراسیون روسیه قصد دارد در چارچوب پیمان آسمان‌های باز، با هواپیمای TU-۱۵۴M-LK-۱ بر فراز خاک ترکیه، پرواز نظارتی انجام دهد.

به گفته ریژکوف، این پرواز از ۲۵ تا ۲۸ فوریه از فرودگاه هوایی «اسکی شهر» ترکیه آغاز خواهد شد و بُرد پرواز تا ۱۹۰۰ کیلومتر (۱، ۱۸۱ مایل) خواهد بود.

بنابر معاهده آسمان‌های باز که در سال ۱۹۹۲ تصویب شد، اعضا اجازه دارند تا با هدف گردآوری اطلاعات در مورد فعالیت‌های نظامی، نظارت هوایی را به عنوان بخشی از برنامه پرواز‌های نظارتی برنامه ریزی شده اجرا کنند. به موجب این پیمان ۳۴ عضو آن قادرند از آسمان قلمروی سایر کشور‌های عضو پرواز کنند تا بتوانند اجرای توافق‌های خلع سلاح را بررسی کنند.

طبق معاهده آسمان‌های باز، پرواز هواپیما‌های جاسوسی و تجسسی کشور‌های امضاکننده این پیمان بر فراز سایر کشور‌های عضو بلامانع است.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار