مقاله اساتید علوم پزشکی جهرم نمایه مجلات معتبر جهانی

مقاله ۳ استاد دانشگاه علوم پزشکی شهرستان جهرم نمایه مجلات معتبر جهانی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سه استاد دانشگاه علوم پزشکی جهرم موفق به انتشار مقاله ISI و Q ۱ در مجله DIABETES METABOLIC SYNDROME AND OBESITY- TARGETS AND T کرامت اله رحمانیان، محمد شجاعی و عبدالرضا ستوده موفق به انتشار مقاله ISI و Q۱ با عنوان prevalence and clinical characteristics of metabolically unhealthy obesity in iranian adult population در مجله DIABETES METABOLIC SYNDROME AND OBESITY- TARGETS AND THERAPY با ایمپکت فاکتور (ضریب تاثیر) ۳.۳۱۹ شدند.

این مقاله درباره شیوع و عوامل تعیین کننده اختلال متابولیکی بر اساس شاخص توده بدنی در بزرگسالان است. در صورتی که فردی حداقل ۲ مورد از چهار معیار فشار خون بالا، قند خون بالا، تری گلیسیرید بالا و کاسترول HDL پایین داشته باشد اختلال متابولیکی گفته می‌شود.

شیوع چاقی در سطح جهان در حال افزایش است و عاملی مستعد کننده برای عوارض و مرگ و میر است. همچنین اختلال متابولیک حالتی خطرناک برای سلامتی بوده و افراد دچار این حالت میزان خطر بیشتری برای ابتلاء به بیماری‌های مرتبط با رسوب چربی در دیواره سرخرگ‌ها به خصوص عروق کرونر قلب دارند HERAPY شدند.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار