رئیس مجلس افغانستان با صدور بیانیه ای برای میانجیگری میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله اعلام آمادگی کرد.

اعلام آمادگی رئیس مجلس افغانستان برای میانجیگری میان اشرف غنی و عبداللهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، میررحمان رحمانی، رئیس مجلس افغانستان با صدور بیانیه ای برای میانجیگری میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله اعلام آمادگی کرد.

وی در این بیانیه گفته است که تقابل‌های انتخاباتی میان اشرف غنی و عبدالله، مردم افغانستان را از رسیدن به اهداف افغانستان متحد دور می کند.

رحمانی افزوده است که تنش‌های جاری سياسی موجب نگرانی شديد مردم افغانستان شده و اعلام نتايج نتوانسته است قناعت نامزدان را فراهم کند.

رئیس مجلس افغانستان بیان داشت: در شرايطی كه هر روز به گفتگوهای صلح و مذاكرات بين‌الافغانی نزدیک می‌شويم، اين تقابل و تنش‌ها ما را از اهداف ملی جهت دستيابی به افغانستان متحد و يكپارچه دور ساخته و تقابل های برگشت ناپذير را خلق می‌نمايد.

رحمانی افزوده است: تنش‌های موجود سياسی بايد از طريق گفتگو حل گردد و نبايد گذاشت تا ثبات سياسی در كشور در معرض تهديد قرار گيرد.

رئیس مجلس افغانستان تاکید کرد که وی آماده است تا جهت دستيابی به یک تفاهم و راه حل معقول، زمينه سازی نموده و دين ملی خود را ادا کند.

قابل ذکر است که تنش های سیاسی در افغانستان پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور به طور بی سابقه ای اوج گرفته است. کمیسیون انتخابات افغانستان روز سه شنبه هفته گذشته «اشرف غنی» را به عنوان فرد پیروز انتخابات معرفی کرده بود اما عبدالله با نپذیرفتن این نتیجه اعلام کرد که او رئیس جمهور حقیقی است و به زودی دولت خود را تشکیل داد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.