حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد گفت: در زندگی مشترک اغلب مسائلی وجود دارد که اگر با نگرش مثبت آن‌ها را ببینیم، نه تنها مشکل تلقی نمی‌شوند بلکه استحکام بخش زندگی مشترک نیز خواهند بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مراسم جشن هجدهمین کاروان از بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی کشور همزمان با شب میلاد امام محمد باقر《ع》در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد کارشناس مذهبی ضمن قرائت پیام تبریکمقام معظم رهبری خطاب به زوجین دانشجو، با اشاره به آیه ۲۱ سوره مبارکه روم، ازدواج را یکی از مهمترین عوامل کسب آرامش در زندگی انسان برشمرد و گفت: این آرامش به سبب مودت و محبتی است که خداوند متعال پس از ازدواج بر دل زوجین حاکم می‌کند.
 
او همچنین با بیان اینکه همه افراد دارای اشکالات و نقایصی در رفتار و گفتار خود هستند و نباید آن‌ها را قضاوت کرد، ادامه داد: در زندگی مشترک اغلب مسائل و اتفاقاتی وجود دارد که اگر با نگاه خوشبینانه و نگرش مثبت آن‌ها را ببینیم، نه تنها مشکل تلقی نمی‌شوند بلکه استحکام بخش زندگی مشترک نیز خواهند بود، اما اگر چنین نگاهی وجود نداشته باشد، به چالش‌هایی بزرگتر تبدیل خواهند شد.

این کارشناس مسائل دینی، تاثیر اظهار علنی محبت در تقویت روحیه همسران و نیز ضرورت ملایمت و لطافت آنان در رفتار‌های متقابل را نیز یادآور شد و گفت: زوجینی که محبت خود را آشکارا بیان می‌کنند روحیه و انگیزه همسر خود را برای بهتر بودن تقویت می‌کنند و همچنین نرمی و لطافت در رفتار ایشان زمینه ساز مهر و محبت بیشتر در بین اعضای خانواده خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد افزود: پیامبر اکرم 《ص》فرمودند؛ بهترین شما کسی است که نسبت به خانواده خود بهتر رفتار کند.

او مفهوم مودت را در مرتبه ای بالاتر از محبت و کامل تر از آن معرفی و تصریح کرد: محبت ممکن است در قلب همسران باشد اما به زبان نیاید اما مودت، نوعی از محبت است که بر قلب و زبان و تمام جوارح انسان جاری می شود و پنهان شدنی نیست. لذا در زندگی که مودت بر آن حاکم باشد بهترین و پایدارترین نوع ارتباطات همسران را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام//ف. س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار