دست‌کم ۹۵ کشته و زخمی در اعتراضات دیروز هند

بنا به گزارش مراکز درمانی هند، در اعتراضات دیروز به قانون جدید شهروندی که در پایتخت این کشور صورت گرفت و همزمان با سفر ترامپ بود، دست‌کم ۵ نفر کشته و ۹۰ نفر زخمی شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، مقامات مراکز درمانی دهلی نو اعلام کردند در تظاهرات روز گذشته این شهر که در اعتراض به قانون جدید شهروندی صورت گرفت و همزمان با ورود ترامپ به این شهر بود، دست کم ۵ نفر جان خود را از دست دادند و ۹۰ نفر زخمی شدند.

دکتر راجش کالرا، رئیس پزشکان بیمارستان «گور تگ بهادور»، در این خصوص به رویترز گفت: «برخی از مصدومانی که به این بیمارستان آورده می‌شدند زخم‌های ناشی از گلوله در بدنشان وجود داشت.»

درگیری‌ها در هند با حضور هزاران نفر از معترضان قانون جدید شهروندی روی داد. پلیس برای متفرق ساختن آن‌ها از گاز اشک‌آور و نارنجک‌های دودزا استفاده می‌کرد، اما در میان مردمی که سنگ پرتاب می‌کردند گیر افتاده بود. به نوشته رویترز، درگیری‌های دیروز یکی از بدترین رویداد‌هایی بود که دهلی نو از زمان آغاز اعتراضات علیه قانون شهروندی در اوایل دسامبر شاهد آن بوده و در حالی انجام شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در سفری دو روزه وارد هند شده بود.

بر اساس قانون جدید شهروندی، هند به مهاجران غیرقانونی از شش اقلیت مذهبی هندو، پارسیان هند، جین، مسیحی، بودایی و سیک که پیش از ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۴ از کشور‌های افغانستان، بنگلادش و پاکستان وارد هند شده اند، حق شهروندی می‌دهد. این لایحه، حق شهروندی و اعطای تابعیت به آوارگانی از افغانستان، پاکستان و بنگلادش را مطرح می‌کند، به شرطی که مسلمان نباشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار