مجریان ناتوان بلای جان فوتبال/ قانون گریزی مزمن در مستطیل سبز

بازی سپاهان و پرسپولیس در حالی لغو شد که تیم میزبان بدون واهمه مدعی است که تا نیم ساعت قبل از بازی به دنبال لغو آن از طریق مقامات بوده است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، با اعلام این خبر که دیدار تیم های فوتبال سپاهان و پرسپولیس در چارچوب هفته بیستم رقابت های لیگ برتر بدون تماشاگر در ورزشگاه نقش جهان اصفهان برگزار می شود، کلید حواشی زده شد و چند روزی است فوتبال ایران را تحت الشعاع خود قرار داده است. حواشی با اعتراض اولیه سپاهان آغاز شد. سپاهانی‌ها با انتشار بیانیه‌ای از فدراسیون فوتبال خواستند تا دیدارشان با پرسپولیس را به تعویق بیاندازد تا ضمن بهره‌مند شدن از امتیاز تماشاگر، سلامتی بازیکنانشان نیز حفظ شود.

با توجه به اینکه تصمیم نهایی اتخاذ شده بود، سازمان لیگ با خواسته سپاهان موافقت نکرد تا همه آماده نبرد بزرگ فوتبال ایران در اصفهان باشند. کلکسیونی از اتفاقات را در روز بازی شاهد بودیم که نتیجه نهایی آن برگزار نشدن بازی و حمله‌های لفظی تند مسئولان ۲ تیم به یکدیگر در رسانه‌ها بود. در این میان، اما یک موضوع بسیار مهم را باید مورد توجه قرار داد؛ موضوعی که شاید در میان حواشی اخیر کاملا نادیده گرفته شده است.

بدون ورود به این موضوع که مقصر چه کسی بود و کمیته انضباطی چه رایی صادر خواهد کرد، می‌خواهیم به موضوعی اشاره کنیم که بی شک ریشه اصلی ماجرا را شامل می‌شود. باشگاه‌های کشورمان  ترسی از قانون ندارند و این موضوعی است که می‌خواهیم به آن بپردازیم. زمانی که سپاهانی‌ها با وجود اعلام سازمان لیگ به خود اجازه می‌دهند به هر دلیل موجه یا غیر موجهی با تاخیری قابل توجه در ورزشگاه حضور یابند و پس از حضور در ورزشگاه نیز به جای آماده شدن برای گرم کردن، در رختکن منتظر بمانند تنها می‌توانیم به این نکته پی ببریم که آن‌ها از عواقب کارشان که همان قانون است، هراسی ندارند.

نکته فراموش شده در لغو بازی سپاهان و پرسپولیس

همه در انتظار صدور رای نهایی کمیته انضباطی هستند. این رای هر چه که باشد با انتقادات بسیاری همراه خواهد بود. رایی که ناخواسته به یک  سود یک طرف سمت صادر می شود و طرف بازنده  زمین و زمان را به هم می دوزد تا احقاق حق کند!

صدور رای درمان کار نیست برای دفعات بعدی! دفعاتی که بی شک با وضع فعلی ادامه خواهد داشت؛ تا زمانی که قوانین فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ از اهرم قدرت کافی برخوردار نیستند و با چند بیانیه و مصاحبه، می‌توان آن‌ها را شکست یا تغییر داد، هر باشگاهی به خود اجازه می دهد، هر تصمیمی که به صلاحش باشد را اتخاذ کند، بی آنکه از عواقب کار هراسی داشته باشد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
بهترین و موثرترین رای محرومیت چند بازی سپاهان از حضور تماشاگران...کسر بلافاصله 6امتیاز از سپاهان..جریمه چند 10 میلیونی سپاهان...تکرار بازی بدون تماشاگر...تعهد سپاهان به عدم تکرار درصورت عدم تمکین سقوط به دسته یک..
Iran (Islamic Republic of)
سپیده
۱۸:۱۲ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
به نظرت این چند ساله قهرمانی و سوپر کاپ ها را به کدام تیم اهدا میکنند. کدام تیم تا سپاهان امد فرار کرد کلیپ هاش هست . میشه سال ها به اون تیم خاص خندید.
Iran (Islamic Republic of)
سپیده
۱۸:۰۷ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
سپاهانی‌ها با انتشار بیانیه‌ای از فدراسیون فوتبال خواستند تا دیدارشان با پرسپولیس را به تعویق بیاندازد تا ضمن بهره‌مند شدن از امتیاز تماشاگر، سلامتی بازیکنانشان نیز حفظ شود

مگه جرم این درخواست چیه حق قانونیشونه

چرا بازی سوپر کاپ با قانون فی البداهه به سمت پرسپولیس تغییر کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
اره دقیقا مثل سوپر جامی که بدونه برگزاری بازی دادن رفت کسی هم نتونست زمین و زمان بهم بدوزه تا احقاق حق کنه
Iran (Islamic Republic of)
متعجب الریا
۱۴:۴۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
مطمئن باشید هیچ اتفاقی نمی افتد چون اصفهانی ها در قوتبال مثل آل برمک نفوذ کردند هر چی دلشون میخاد میکنند یعنی خودشون را فراتر از قانون میدونند و مربی ترسوی شان نیز استاد طراحی حاشیه و حرفه ای در اجرای سناریوی های خودش هست و پشتش هم گرمه. پس انتظار دور از ذهن نیست که جای حاکم و محکوم عوض بشود اصفهانیا طلبکار هم میشوند حالا ببینید کی گفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
تصميم فدراسيون بايد نهايي قاطع و محكم باشه وگرنه از فردا تماشاچي براي بازي ها تصميم ميگيره...
Iran (Islamic Republic of)
حاج خلیل
۱۴:۳۸ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
خیلی ساده است اگرقراربودبازی برگزارشود میزبان راس ساعت اعلام شده بایستی درزمین حاضرمی شد درحالی که مهمان اومده تیم داوری اومده ولی خبری ازمیزبان نیست واین توهین به فوتبال کشوراست که باید برخوردقاطع باسپاهانی ها انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۴:۱۱ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
فکر کنم نویسنده این متن از یه تیم خاص داره جانبداری میکنه.اصلا هم مشخص نیست چه تیمیه
Iran (Islamic Republic of)
سپاهان
۱۳:۴۶ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
بهترین تیم ایرانی است سپاهان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
تابش قلعه نویی درگفتارشان صادق نبودن دارن عوام فریبی می کنن
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۲۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
رای باید سه بر صفر به نفع پرسپولیس و سقوط سپاهان به دسته دو فوتبال باشد. دسته دو نه دسته یک. تا درس عبرتی باشه واسه این تیم پرادعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
این حرف افشین پیروانی هم بود که نباید بزاریم این کارا عادی و دنباله دار بشه
Iran (Islamic Republic of)
صبا
۱۳:۰۳ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
نویسنده این متن معلومه ازین که تیم مورد علاقش از زمین رفته بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
اشتباها منفی رای دادم
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۲:۵۵ ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
بازی ۳ هیچ باید بشه و سپاهان هم باید تا اخر فصل بدون تماشاگر باشه تا بهونه تماشاگر رو نیاره و درس عبرت بشه واسه بقیه ک قانون رو نپیچونن
آخرین اخبار