برخورد با انتشاردهندگان شایعات کذب درخصوص کرونا

با انتشار دهندگان اخبار و شایعات کذب درباره کرونا ویروس برخورد جدی می‌شود.

برخورد با انتشاردهندگان شایعات کذب درخصوص کرونابه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سرهنگ مرتضی عسگری رئیس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری با هشدار به انتشار دهندگان شایعات و محتوای کذب در خصوص کرونا ویروس در فضای مجازی، بر تعامل مناسب با دانشگاه علوم پزشکی برای اطلاع‌رسانی گسترده تأکید کرد.

او گفت: با ورود بیماری کرونا به کشور، شایعات و انتشار محتوای کذب در رابطه با شیوع این بیماری در شبکه‌های اجتماعی با عناوینی همچون افزایش مبتلایان به این بیماری، فراگیری بیماری در نقاط مختلف کشور و کلاهبرداری‌های مالی خرید و فروش تجهیزات پزشکی، دارو و ماسک در فضای مجازی افزایش یافته است که این موضوع باعث ایجاد نگرانی در بین شهروندان شده است.

عسگری افزود: شهروندان، اخبار و اطلاعات مرتبط با بیماری کرونا را از طریق مبادی مربوطه و در پایگاه‌های اطلاع‌رسانی معتبر دنبال کنند و به شایعات و محتوای منتشره در فضای مجازی تولید می‌شوند توجه نکنند.

او اضافه کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل با جرایم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس برای رفع مشکلات احتمالی استفاده و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌ها مردمی درخواست خود را ثبت کنند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.