تب بازار آجیل و خشکبار با کرونا فروکش کرد

رییس اتحادیه صنف آجیل و خشکبار ایران گفت: به دلیل شیوع بروز بیماری کرونا، صادرات آجیل و خشکبار از ایران کاهش داشته که همین امر باعث کاهش قیمت در این بازار شده است.

تب بازار آجیل و خشکبار با کرونا فروکش کردعلیرضا ارزانی ممقانی  رییس اتحادیه صنف آجیل و خشکبار ایران در گفت و گو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: بیماری کرونا باعث شد صادرات در این حوزه کاهش پیدا کند و به تبع آن قیمت آجیل و خشکبار هیچ افزایشی نداشته باشد.

او تصریح کرد:با توجه به توصیه های پزشکی مبنی برتقویت قوای جسمانی، و سهم بسیارآن، در تغذیه سالم، این بازار نسبت به شب یلدا رونق گرفته است.
 
رییس اتحادیه صنف آجیل و خشکبار ایران گفت:در زمینه آجیل و خشکبار هیچ کمبودی نداریم، و ما برخلاف عده ای، که درصددند اقلام مورد نیاز مردم ازجمله کالاهای بهداشتی را با دو برابر قیمت عرضه کنند، در کنار مردم هستیم و این تعهد را به مردم می دهیم که هیچ افزایش قیمتی در حوزه ی آجیل و خشکبار نداریم.
 
ارزانی افزود: قیمت برخی اقلام مانند نخودچی ۲۰ درصد، فندق ۶۰ درصد، کشمش ۲۵ درصد، برگه زرآلود ۵۰ درصد و پسته ۸۰ درصد کاهش یافته و قیمت برخی اقلام مانند تخم آفتابگردان نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است.


اوتصریح کرد: فروشندگان آجیل و خشکبار به دلیل رعایت حال مردم در کنار آنان خواهند بود تا اقلام آجیل و خشکبار در سبد خانوار قرار گیرد و نظارت بر بازار این اقلام به منظور جلوگیری از افزایش قیمت با جدیت ادامه می‌یابد.
 
انتهای پیام//ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.