فرماندار خرم‌آباد خبر داد؛

همه دستگاه‌ها و ماشین‌آلات برای جلوگیری از بحران آمادگی دارند

فرماندار خرم‌آباد گفت: مشکل حادی در اثر بارندگی تاکنون در لرستان ایجاد نشده و فقط در حد آب‌گرفتگی بوده که این مسئله در بارندگی‌ها عادی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  جعفر طولابی اظهار داشت: بر اساس آخرین گزارش‌ها و بازدید‌هایی که با اکیپ‌های شهرداری داشته‌ایم، تا این لحظه مشکل حادی به‌خاطر بارندگی در سطح مناطق شهری و روستایی ایجاد نشده‌است.

وی با بیان اینکه برخی مناطق مشکل آب‌گرفتگی دارند که این مسئله در بارندگی‌ها عادی است، افزود: آب رودخانه هم خیلی بالا نیامده که بخواهد سرریز کند، ولی به هر صورت آمادگی لازم وجود دارد و همه دستگاه‌ها برای مقابله با سیل احتمالی و طغیان رودخانه پای کار هستند.

فرماندار خرم‌آباد عنوان کرد: ستاد مدیریت بحران در فرمانداری مستقر و آماده‌باش است و همه ماشین‌آلات هم در محور‌ها مستقر هستند؛ تاکنون راه‌های روستایی مسدود نشده‌اند فقط یکی دو مورد آب‌گرفتگی داشته‌ایم که ماشین‌آلات روستایی به محل مورد نظر اعزام شده و مشغول کارند.

وی بیان کرد: در حوزه شهری به ساکنان حاشیه رودخانه‌های «خرم‌رود» و «کرگانه» هشدار داده‌ایم هم‌چنین سالن‌های سرپوشیده‌ای مثل سالن چند منظوره شهرداری و سپاه را برای اسکان اضطراری در نظر گرفته‎‌ایم و قرار شد که مدارس و مساجد را هم تجهیز شوند تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار بگیرند.

طولابی گفت: به اهالی روستا‌هایی که در مسیر سیلاب هستند مثل «روستای کهریز» هم برای تخلیه منازل خود هشدار داده شده و از طریق هلال‌احمر، کمپ و چادر‌هایی برای اسکان آن‌ها در نظر گرفته شده‌است، هم‌چنین برای اسکان اضطراری روستای «سپیددشت» که در معرض رانش و سیلاب قرار دارد تمهیداتی اندیشیده شده‌است.

فرماندار خرم‌آباد خاطرنشان کرد: طبق آمار‌های هواشناسی، از ظهر امروز بارندگی‌ها به شکل پراکنده تا غروب ادامه پیدا می‌کند و پس‌از آن دوباره بارندگی‌های پیوسته شروع می‌شود و تا نیمه‌های شب ادامه پیدا می‌کند که باید هم‌چنان آمادگی خود را حفظ کنیم که در طول شب در صورت وقوع سیل متناسب با امکاناتی که داریم وارد عمل شویم.

انتهای پیام/د

برچسب ها: سیل ، آبگرفتگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.