دستگاه گیت تشخیصی ویروس کرونا به کردستان ارسال خواهد شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: دستگاه گیت تشخیصی ویروس کرونا در حال توزیع در کشور است و به کردستان نیز ارسال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ابراهیم قادری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در جلسه مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا گفت: تاکنون ۵۲ نفر که مشکوک به این بیماری بودند در مراکز درمانی بستری شده‌اند که ۲۱ نفر از آنان مورد آزمایش قرار گرفته و از این تعداد جواب آزمایشات چهار نفر منفی بوده است.

او با بیان اینکه ویژگی ویروس کرونا بالا بودن سرایت آن است، اضافه کرد: در بحث تهیه ماسک مشکل وجود دارد چرا که خود وزارت بهداشت خریدار است، اما بزودی با توزیع آن این مشکل نیز رفع خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به اقدامات انجام شده برای پیشگیری و مقابله با این ویروس اشاره کرد و یادآور شد: هر کسی مشکوک به این بیماری باشد تمام اقدامات لازم روی آن فرد انجام و افرادی که پزشک تشخیص دهد بستری و ایزوله خواهند شد.

دکتر قادری با بیان اینکه در صورت مثبت بودن آزمایش، مراقبت‌های لازم بیشتر و توصیه‌ها جدی‌تر می‌شود، افزود: در هر شهرستان بیمارستانی در نظر گرفتیم که افراد مشکوک به کرونا به آن مراجعه و بستری شوند.

وی با اشاره به اینکه دستگاه گیت تشخیصی در حال توزیع در کشور است و به کردستان نیز ارسال خواهد شد، گفت: ۸۰ درصد بیماران مبتلا به کرونا علایم ندارند و به راحتی درمان می‌شوند و خطری آنان را تهدید نمی‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به عدم لزوم استفاده از ماسک برای مردم عادی اشاره کرد و یادآور شد: راه انتقال ویروس از طریق تنفس و تماس است که نیاز است اقدامات لازم پیشگیری توسط مردم انجام شود، ضمن اینکه توصیه می‌شود از دست دادن اجتناب کنند و با مواد ضدعفونی کننده و آب و صابون دست‌های خود را مرتب بشویند.

دکتر قادری با بیان اینکه در صورت رعایت موارد لازم جای نگرانی وجود ندارد، تاکید کرد: کرونا یک سوم آنفلونزا کشنده نیست همچنانکه ۲ درصد مبتلایان این بیماری دچار مرگ می‌شوند، ولی میزان سرایت آن بالا است.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم‌پزشکی با شفافیت در مورد کرونا اطلاع رسانی کرده است بنابراین مردم مطمئن باشند در صورت مثبت بودن افراد مشکوک، این موضوع اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.