حجت تمامی علوم پزشکی مشهد با اصناف جهت پیشگیری از کرونا

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور پیشگیری از کرونا، شیوه‌نامه‌ای برای صنوف مختلف در خصوص رعایت بهداشت فردی و گندزدایی محل به صورت جداگانه ارسال شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اصغر حسنی مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور پیشگیری از کرونا، شیوه‌نامه‌ای برای صنوف مختلف در خصوص رعایت بهداشت فردی و گندزدایی محل تنظیم و برای هر بخش به صورت جداگانه ارسال شده است.

او ادامه داد: این شیوه‌نامه برای همه رستوران داران، هتلداران، صاحبان فست فودها، محیط‌های کارگری و صنوف خدماتی به صورت جداگانه ارسال شده است.

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مهمترین مبحث در خصوص پیشگیری از کرونا در محیط‌های صنفی، حفظ سلامت کارکنان و کارگرانی است که در آن محل مشغول کار هستند، بر این اساس این افراد باید بهداشت فردی را رعایت کنند و کارت بهداشت همراه داشته باشند.
 
حسنی افزود: متصدی هر واحد صنفی موظف است نظارت داشته باشد تا کارکنان با داشتن علایمی مانند تب، سرفه، تنگی نفس یا هرگونه علایم سرماخوردگی در محل کار حضور پیدا نکنند.

او تصریح کرد: رعایت مسایل بهداشت فردی از جمله استفاده از دستکش، روپوش مناسب و ماسک که پیشتر هم به کارکنان واحد‌های صنفی خدماتی توصیه شده بود، در شیوه‌نامه جدید مورد تاکید دوباره قرار گرفته است.

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  در نانوایی‌ها نیز مانند گذشته لازم است نان توسط نانوا بین مشتریان توزیع شود و همه نانوایی‌ها از دستگاه کارتخوان برخوردار باشند تا امکان انتقال آلودگی از طریق اسکناس از بین برود.

حسنی افزود: در شیوه‌نامه‌های ارسال شده نحوه گندزدایی سطوح، میز و سایر وسایل شرح داده شده که رعایت این موارد به پیشگیری از کرونا کمک می‌کند.

او تصریح کرد: برای کسانی که به عنوان مصرف کننده کالا یا دریافت کننده خدمات وارد واحد‌های صنفی می‌شوند، لازم است شستن دست‌ها را به عنوان مولفه ضروری همواره مدنظر داشته باشند.

مدیر گروه بهداشت محیط حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر رعایت توصیه‌های ذکر شده در شیوه‌نامه‌ها گفت: مراکز بهداشت آمادگی دارند هر نوع سوال از سوی واحد‌های خدمات رسان و مردم را از طریق شماره ۱۹۰ پاسخگو باشند.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.