مراسم تحلیف اشرف غنی به درخواست آمریکا به تاخیر افتاد

نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان اعلام کرد که برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری افغانستان ۱۵ روز به تاخیر افتاده است.

مراسم تحلیف ریاست جمهوری افغانستان به درخواست آمریکا ۱۵ روز به تاخیر افتادبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان اعلام کرد که برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری افغانستان ۱۵ روز به تاخیر افتاده است.

خلیلزاد در دیدار با عبدالله عبدالله گفت: اشرف غنی تعهد کرده تا برای ۱۵ روز مراسم تحلیف خود را به تعویق بیاندازد؛ در تیم مقابل ثبات و همگرایی نیز از معرفی والی‌ها دست بکشد.

فضل احمد معنوی، عضو تیم انتخاباتی عبدالله در این خصوص گفت: خلیلزاد در این دیدار تاکید کرده است که دو طرف باید در این زمان روی هیات گفتگو کننده صلح کار کنند.

تاکنون ریاست جمهوری افغانستان به طور رسمی در این خصوص واکنشی نشان نداده است.

قابل ذکر است که کمیسیون انتخابات افغانستان هفته گذشته اشرف غنی را به عنوان فرد پیروز انتخابات معرفی کرد، اما عبدالله عبدالله این نتیجه را نپذیرفت و اعلام کرد که او به عنوان رئیس جمهور منتخب و حقیقی مردم افغانستان به زودی دولت خود را تشکیل خواهد داد و مراسم تحلیف برگزار خواهد کرد. عبدالله در روز‌های اخیر همچنین برای چند ولایت والی معرفی کرده است.

از سوی دیگر، تواتفقنامه صلح آمریکا و طالبان قرار است در تاریخ ۱۰ حوت/ اسفند امضا شود.

اکنون با به تعویق افتادن مراسم تحلیف محمد اشرف غنی گمانه‌زنی‌ها در مورد تلاش ایالات متحده آمریکا برای ایجاد حکومت موقت در افغانستان با حضور طالبان بالا گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۲۴ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
محمداشرف غنی صاحب ریاست جمحهور وعبدالله عبدالله رئیس تخریب گران افغانستان
آخرین اخبار