ثبات و همگرایی: به زودی مراسم تحلیف «عبدالله» را برگزار می کنیم

سخنگوی تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی تاکید کرد که به زودی مراسم تحلیف عبدالله به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم افغانستان برگزار می‌ شود.

ثبات و همگرایی: به زودی مراسم تحلیف «عبدالله» را برگزار می کنیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله گزارش رسانه‌های غربی مبنی بر درخواست آمریکا برای به تاخیر انداختن مراسم تحلیف عبدالله را رد کرد.

خبرگزاری رویترز در گزارشی گفته است که آمریکا نگران است مبادا کشمکش انتخاباتی میان اشرف غنی و عبدالله، توافقنامه صلح آمریکا با طالبان را با مخاطره مواجه کند و به همین دلیل زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان از اشرف غنی و عبدالله عبدالله خواسته است تا مراسم تحلیف خود را به تعویق بیندازند.

تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله در واکنش به این گزارش اعلام کرد که عبدالله درباره تاخیر برگزاری مراسم تحلیف خود به عنوان رئیس جمهور منتخب با زلمی خلیلزاد گفتگو نکرده است.

فریدون خوزون، سخنگوی تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی گفت: «کمیسیون برگزاری مراسم تحلیف عبدالله به عنوان رئیس جمهور منتخب روز گذشته جلسه دایر کرد و امروز هم جلسه دارد و ما به زودی مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب مردم افغانستان را برگزار می‌کنیم.»

قابل ذکر است که تنش های سیاسی در افغانستان پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور به طور بی سابقه ای اوج گرفته است. کمیسیون انتخابات افغانستان روز سه شنبه هفته گذشته «اشرف غنی» را به عنوان فرد پیروز انتخابات معرفی کرده بود اما عبدالله با نپذیرفتن این نتیجه اعلام کرد که او رئیس جمهور حقیقی است و به زودی دولت خود را تشکیل داد. عبدالله قصد دارد همزمان با اشرف غنی مراسم تحلیف خود را برگزار کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.