سرمربی تیم ملی بوکس گفت: قدرت‌های اول بوکس در آسیا حضور دارند و رقابت برای کسب سهمیه المپیک در این قاره دشوار است.

استکی: رقابت برای کسب المپیک در آسیا سخت استعلیرضا استکی سرمربی تیم ملی بوکس در گفت و گو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت تیم ملی بوکس بیان کرد: برای کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو کار سختی داریم و باید با تمام توان و انگیزه به روی رینگ برویم. روی نفر خاصی برای کسب سهمیه المپیک تکیه ندارم، اما تیم خوبی برای رقابت‌های انتخابی المپیک اعزام شده است. ما با کمترین هزینه برای کسب سهمیه المپیک آماده شده ایم و باید برای جذب مربی خارجی میلیاردی هزینه می‌کردیم، اما با ۳۰۰ میلیون تومان تیم را آماده کردیم.  

او در ادامه عنوان کرد: تیم ملی بوکس از نظر روحی، آمادگی جسمانی و فنی در شرایط خوبی قرار دارد. تیمی که برای رقابت‌های انتخابی المپیک اعزام شده است ترکیبی از جوانان و با تجربه‌ها هستند.

سرمربی تیم ملی بوکس درباره شانس کسب سهمیه المپیک اظهار کرد: در رشته بوکس نمی‌توان حدس زد که چند سهمیه می‌توان برای المپیک کسب کرد. در رشته‌های دیگر به خاطر رکوردی بودن می‌توان تعداد سهمیه‌های المپیک را حدس زد، اما بوکس یک رشته تک حذفی است. از لحاظ رنکینگ، ایران در بوکس جایگاه خاصی ندارد.

استکی افزود: بوکس در آسیا حرف اول را می‌زند و قدرت‌های جهان در آسیا قرار دارند. تیم اول و تیم سوم جهان در آسیا حضور دارند و کشور‌هایی همچون چین، هند و فیلیپین حرف زیادی برای گفتن روی رینگ دارند. امیدوارم داوران در روز مسابقه بازیکنان ما را اذیت نکنند تا روی رینگ حرف برای گفتن داشته باشیم.


بیشتر بخوانید: گواهی سلامت برای ملی پوشان بوکس صادر شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار