ادامه سقوط شاخص سهام چین در پی شیوع کرونا ویروس

سقوط شاخص سهام چین که بر اثر شیوع کرونا ویروس رخ داده باعث نگرانی کشور‌هایی که با چین ارتباط تجاری دارند، شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در پی شیوع ویروس کرونا و افزایش شمار تلفات ناشی از آن در چین، سهام بازار بورس این کشور سقوط کرد.

سقوط ارزش سهام در بازار‌های چین علاوه بر تشدید نگرانی‌ها در خصوص رکود اقتصاد این کشور باعث افزایش نگرانی‌ها درباره در میان کشور‌هایی که با چین نیز ارتباط تجاری دارند، شده است.

بر این اساس، کاهش ارزش سهام در بازار بورس چین همچنان روند نزولی خود را حفظ کرده است به گونه‌ای که شاخص شنزن با افت ۳.۰۲ درصدی و شاخص شانگهای با کاهش ۰.۸۳ درصد، بیشترین میزان سقوط را در میان شاخص‌های بازار سهام چین داشته اند.

شاخص هِنگ سِنگ در هنگ کنگ در ساعات پایانی روز گذشته ۰.۹ درصد کاهش یافت. این میزان کاهش در حالی رخ داده است که هنگ کنگ قرار است با صرف ۱۵.۴ میلیارد دلار، اقتصاد خود را که به دلیل انتشار ویروس کرونا و بحران مشاغل، تا حدودی آسیب دیده است، بهبود بخشد.

با ادامه شیوع ویروس جدید کرونا، چین و سایر بازار‌های آسیا که با این کشور تعاملات اقتصادی و تجاری دارند، با بحران مواجه شده اند.

ویروس کرونا در اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین شیوع یافت و در حال حاضر نزدیک به ۷۸ هزار نفر را در این کشور مبتلا کرده است. این ویروس بیش از ۲۶۰۰ مورد تلفات در چین بر جای گذاشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار