رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ زیر سایه کرونا

رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ با وجود شیوع ویروس کرونا برگزار خواهد شد.

برگزاری رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو زیر سایه کرونابه گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از نشریه ایندیپندنت، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در جدیدترین اطلاعیه خود عنوان کرده بود به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا در کشورش، تمامی مسابقات ورزشی به مدت ۲ هفته باید لغو شوند.

این دستور در حالی صادر شد که ژاپن میزبان بزرگترین رویداد جهان یعنی المپیک است و این شائبه به وجود آمد که این رقابت‌ها به همین دلیل لغو خواهد شد.

اما مسئولان ژاپن همچنان ساخت و ساز استادیوم‌های جدید برای برگزاری این رقابت‌ها را پیگیری می‌کنند. ضمن اینکه با یک برنامه ریزی مدون ۳ ماهه ژاپنی‌ها در پی کنترل ویروس کرونا هستند تا هیچ مشکلی رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ را تهدید نکند. به همین منظور یوشیهید سوگا سخنگوی دولت ژاپن گفت: لغو رقابت‌های المپیک رسمی نیست و IOC (کمیته بین المللی المپیک) پیش بینی می‌کند که بازی‌ها طبق برنامه انجام خواهد شد.  

۱۱۰۰۰ ورزشکار در المپیک و ۴۴۰۰ نفر در پارالمپیک حضور خواهند داشت. برنامه ریزی‌ برای میزبانی از این تعداد ورزشکار انجام شده و تقریبا لغو و یا جایگزینی کشور دیگری برای میزبانی این بازی‌ها غیر ممکن خواهد بود.


بیشتر بخوانید: ورزشکاران حاضر در المپیک ۲۰۲۰ روی مقوا می‌خوابند


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار