اظهارات مقام روس درباره آینده اوکراین

معاون سابق رئیس جمهور روسیه دیدگاه خود را درباره آینده اوکراین، چشم اندازهای این کشور و روابط آینده با روسیه بیان کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخ برگزاری اطلاعات مستقل اوکراین (یونین)، ولادیسلاو سوکورف، معاون سابق رئیس جمهور روسیه و مسئول سیاست فدراسیون روسیه در دنباس، دیدگاه خود را درباره آینده اوکراین، چشم اندازهای این کشور و روابط آینده با روسیه در مصاحبه‌ای با رسانه روسیه‌ای بیان کرده است.

سوکورف در این مصاحبه‌ گفت: « اوکراین یا ملت اوکراینی نداریم. تنها پروژه ملی اوکراین وجود دارد و آن هم اختلالی ذهنی است. اشتیاقی به مردم شناسی که به طرز خاصی به افراط و تفریط کشانده شده است. افسانه‌هایی قومی پر از خون و خونریزی. آشفتگی به جای متحد شدن. سوپ بُرش (غذای سنتی اوکراین)، استپان باندرا ( فعال سیاسی و رهبر ملی و استقلال اوکراین) و ... وجود دارند اما ملیتی وجود ندارد. بروشوری با تیتر «اوکراین مستقل» هست اما اوکراینی نیست. سوالی که مطرح است این است که آیا همچنان اوکراین وجود دارد؟»

او در ادامه افزود با اینحال اوکراین با وجود «اوکراینی‌های سرسخت» خود را به عنوان یک کشور نشان خواهد داد. تنها سوال باقی مانده به گفته سوکورف این است که اوکراین به چند بخش تقسیم خواهد شد و در نتیجه روسیه باید در روند شکل‌گیری آن«مداخله» کند.

سوکورف در ادامه صحبت‌هایش گفت: «من به طرز عجیبی به اوکراین خوش‌بین هستم. یعنی من فکر می‌کنم هنوز اوکراینی وجود ندارد اما در گذر زمان بوجود خواهد‌ آمد. اوکراینی‌ها سرسخت هستند و این‌کار را انجام خواهند داد. البته اینکه چطور اوکراینی خواهیم داشت و مرزهای آن کجا خواهد بود و یا حتی چند نفر جمعیت خواهد داشت سوالاتی بی‌پاسخ هستند. در هر صورت روسیه باید در این کار مداخله کند.»

در ادامه او اظهار کرد: «مطمئن هستم اجبار به روابط برادرانه» تنها راه موثر در روابط روسیه و اوکراین خواهد بود. روابط با اوکراین هیچ‌وقت آسان نبوده، حتی زمانی که اوکراین بخشی از روسیه بود. اوکراین همیشه برای بوروکراسی و امپراطوری شوروی دردسرساز بوده‌است.»

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار