دیدار پوتین و رئیس‌جمهور اوکراین برای نخستین بار

ولادیمیر پوتین و رئیس جمهور اوکراین برای اولین بار در حاشیه نشست چهارجانبه نرماندی در پاریس با یکدیگر دیدار کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، «ولادیمیر پوتین» و «ولادمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، برای اولین در روز دوشنبه با یکدیگر دیدار کردند. این دیدار در حاشیه نشست چهارجانبه نرماندی در پاریس انجام شد.

در این نشست، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه حضور داشتند. گفتنی است، هدف دیدار روسای جمهور روسیه و اوکراین یافتن راهی برای کاهش تنش‌ها عنوان شده است.

درگیری مسلحانه در اوکراین در سال ۲۰۱۴ پس از آنکه اعتراضات گسترده در کی‌یف، پایتخت این کشور، منجر به یک کودتای خشونت آمیز شد و در نتیجه آن رئیس جمهور «یانوکوویچ» از کشور فرار کرد آغاز گشت. در واکنش به این اتفاقات، مناطق «دونتسک» و «لوگانسک» از به رسمیت شناختن دولت جدید خودداری کردند و از طریق همه پرسی اعلام استقلال نمودند. سپس کی‌یف با اعزام ارتش و نیرو‌های شبه نظامی خود به جنوب شرقی این کشور، عملیات نظامی را علیه مناطق جدا شده آغاز کرد.

مذاکرات در قالب نرماندی، که شامل روسیه، آلمان، فرانسه و اوکراین است، در سال ۲۰۱۴ آغاز شد و این چهار دولت تصمیم گرفتند روند صلح در شرق اوکراین را در میان جنگ داخلی تسهیل کنند. آخرین نشست در این قالب در سال ۲۰۱۶ در برلین برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار