اسعدی سامانی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هند ممنوعیت ورود هواپیمای ایرانی را اعمال کرد/ ترکیه اجازه ورود هواپیمای ایرانی بدون مسافر را نمی دهد

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی گفت: تمامی کشورها به جز اروپایی ها اجازه ورود هواپیمای ایرانی را به کشور خود نمی دهند.

هندوستان ممنوعیت ورود هواپیماهای ایرانی به کشور خود را اعمال کرد/ ترکیه اجازه ورود هواپیماهای ایرانی بدون مسافر را نمی دهدمقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان بسیاری از کشورها پروازها به ایران و از ایران به کشورهای خود را قطع کرده اند گفت: تاکنون قطر، ترکیه، کردستان عراق، عمان، امارات ترکمنستان و هندوستان، اجازه ورود پروازهای ایرانی به کشور خود  را نمی دهند.

او ادامه داد: از امروز کشور هندوستان اعلام کرد که اجازه پرواز به هواپیماهای ایرانی نمی دهد و به جز کشورهای اروپایی تمامی کشورها پروازهای خود را به ایران ممنوع کرده اند و اجازه ورود هواپیمای ایرانی چه با مسافر و چه بی مسافر را به کشورهای خود نمی دهند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی توضیح داد: امارات هم به هیچ عنوان اجازه نمی دهد هواپیمای ایران وارد کشورشان شود حتی اجازه انجام پروازهای بدون مسافر هم برای بازگرداندن مسافران ایرانی را نمی دهد.

او تصریح کرد: تا پیش از این کشور ترکیه اجازه می داد پرواز های بدون مسافر برای بازگرداندن مسافر انجام شود اما ساعتی پیش اعلام کرد که پروازهای بدون مسافر را نمی پذیرد .

سامانی با اشاره به اینکه در فرودگاه مهرآباد دستگاه های حرارتی برای اندازه گیری درجه تب مسافران نصب شده است افزود: حتی اگر پرواز های کشورهای دیگر از چین عبور کرده بودند در فرودگاه امام خمینی تهران تمامی مسافران از طریق دستگاه های حرارتی ارزیابی می شوند و در صورتی که مسافری مشکوک باشد به قرنطینه منتقل می شود.

او اظهار کرد: طبق گفته وزیر راه و شهرسازی افرادی که خواستار کنسلی بلیت خود هستند می‌توانند بدون این کسر جریمه ، هزینه بلیت های خود را استرداد کنند.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ادامه داد: امیدواریم هرچه سریع‌تر اقدامات لازم و اخذ تمهیدات از سوی وزارت بهداشت و دولت انجام گیرد و شرایط به حالت عادی باز گردد .

چندی پیش هواپيمايى كشور تركيه، با ارسال نامه اى، هرگونه پرواز ايرانى به كشورش را حتى براى فرود اضطرارى، حتى بدون مسافر، ممنوع اعلام كرد. هواپيماى تهران-استانبول ماهان نيز از ميانه راه استانبول به تهران بازگشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمل ونقل ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار