کاهش خسارات سیلاب به مراتع استان همدان و بند‌های آبخیزداری

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان گفت: با دو برابر شدن اعتبارات طرح‌های آبخیزداری خسارت سیلاب‌های اخیر به مراتع کاهش یافت.

کاهش خسارات سیلاب به مراتع استان همدان و بند‌های آبخیزداریمحمد مهدی آرتیمانی، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان  گفت: امسال ۳۲ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در ۲۴ حوزه آبخیز استان تصویب شد که تاکنون ۶۰ درصد آن اختصاص یافته است.

پارسال سهم استان همدان از اعتبارات آبخیزداری کشور ۱۶ میلیارد تومان بود که امسال این اعتبارات دو برابر شده است .

او با بیان اینکه در بارندگی‌های اخیر استان تنها بخشی از طرح‌های آبخیزداری قدیمی که اعتباری برای نگهداری آن‌ها نداشته ایم خسارت‌های محدودی دیده اند افزود: طرح‌های آبخیزداری  امسال با ایجاد بند‌های خاکی و سنگی با ۲۴ میلیادر تومان اعتبار در دست اجرا است و با بهره برداری از  این طرح ها  ۸ میلیون متر مکعب روان آب‌ها کنترل و ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب آب استحصال می‌شود.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان اضافه کرد: به منظور افزایش پوشش گیاهی مراتع و کنترل و سیلاب‌ها امسال در ۷ هزار هکتار از مراتع استان  درختکارِی، کپه کاری، بذرکاری، بذر پاشی و قرق مراتع  اجرا شده است .

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.