رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

موردی از ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کردستان وجود ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان بابیان اینکه نمونه آزمایش۲۴ فرد مشکوک به کرونا به تهران ارسال شد، گفت: تاکنون جواب چهار مورد نمونه‌ها منفی بوده وجواب دیگر نمونه‌ها دریافت نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، فرزین رضاعی با بیان اینکه موردی از ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کردستان وجود ندارد، گفت: موارد مشکوک تحت مراقبت ویژه قرار گرفته و بر طبق نتایج آزمایشات صورت گرفته، تاکنون مورد قطعی کرونای مثبت در استان به ثبت نرسیده است.

اوحفظ آرامش و پرهیز از انتشار اخبار کذب و جعلی در ارتباط با کرونا ویروس را در فضای مجازی ضروری دانست و افزود: تمهیدات و پیش بینی‌های لازم در خصوص پیشگیری و مقابله احتمالی با این بیماری با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی اندیشیده شده و مردم در این زمینه به خادمین خود در دانشگاه اطمینان کامل داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: از طریق روابط عمومی دانشگاه، اطلاعات لازم هر روز در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت تا نسبت به اطلاع رسانی عمومی از طریق سایت‌ها و فضای مجازی با هدف آگاهی بخشی به مردم انجام شود تا آرامش را در جامعه حاکم کنیم.

رضاعی یادآور شد: همه راه‌های مربوط به پیشگیری از این بیماری را از طریق فیلم‌های کوتاه و توصیه‌های ایمنی به مردم آموزش می‌دهیم و مردم اطمینان داشته باشند با رعایت بهداشت فردی و عدم تماس با افراد مشکوک می‌توانند خطر این بیماری را کاهش دهند.

او بیان کرد: با همکاری دستگاه‌های متولی موضوع تعطیلی قلیان سراها، تالار‌های پذیرایی، عدم برگزاری مسابقات ورزشی، محل‌های تجمع، سالن‌های نمایش فیلم و تئاتر مطرح و تدابیر لازم در این خصوص اتخاذ شده ضمن اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی نیز با همکاری شهرداری هر روز ضد عفونی می‌شوند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: ویروس کرونا ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.