در پایانه مسافربری امام رضا (ع) مشهد تست کرونا گرفته نمی شود

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری خراسان رضوی گفت: مسافران ورودی به مشهد از طریق پایانه امام رضا (ع) از شهر‌های پرخطری مانند قم و دیگر شهر‌ها پایش سلامت نمی‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل گنجی رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر روزانه بین ۱۵ تا ۱۹ سفر با ناوگان اتوبوسی در مسیر قم  و مشهد انجام می‌شود که ۵۰ درصد مسافران آن‌ها اتباع پاکستانی هستند و سفر‌ها بیشتر به شکل اتوبوس دربستی صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: از شرکت‌های حمل و نقل مسافر خواسته ایم اتوبوس‌ها را ضد عفونی کرده و به مسافرانی که از نظر ظاهری مشکوک به بیماری هستند ماسک بدهند و رانندگان نیز از ماسک و دستکش استفاده کنند، اما متاسفانه شرکت‌ها اعلام کرده اند امکان تهیه ماسک، دستکش و مواد ضد عفونی کننده را ندارند و این اقلام در بازار موجود نیست.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: روزانه حدود ۴۰ هزار مسافر در پایانه امام رضا (ع) مشهد تردد می‌کنند که این میزان به اندازه جمعیت یک شهر است لذا از مسوولان بهداشتی می‌خواهیم مواد ضد عفونی کننده مورد نیاز را در اختیار مسوولان پایانه مسافربری مشهد قرار دهند تا نسبت به ضد عفونی این پایانه اقدام شود.

گنجی افزود: در حال حاضر حدود ۷۰ شرکت حمل و نقل بار به همراه انبوهی از رانندگان در پایانه بار مشهد فعالیت می‌کنند که روزانه این مرکز توسط اداره کل راهداری ضدعفونی می‌شود.

او به وجود سه پایانه مرزی زمینی استان در مرز ترکمنستان و یک پایانه در مرز افغانستان اشاره و تصریح کرد: عمده فعالیت و تردد‌ها در پایانه دوغارون در مرز با افغانستان صورت می‌گیرد و هم اکنون تمام اقدامات پیشگیرانه در این پایانه جهت مقابله با انتشار احتمالی کرونا توسط اداره کل راهداری در حال انجام است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۸۷ بیمار با علائم حاد تنفسی از نظر ابتلای احتمالی به ویروس کرونا آزمایش داده و مورد بررسی قرار گرفته اند که تا کنون آزمایش ۱۴ نفر منفی اعلام شده و سلامت بقیه همچنان در حال بررسی است.
 
منبع:ایرنا

انتهای پیام//ف. س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.