امتناع آمریکا از مذاکره با روسیه بر سر توافق استارت نو

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد آمریکا از تشکیل جلسه نمایندگان دو کشور برای بحث بر سر جزئیات توافق «استارت نو» خودداری کرد.

امتناع آمریکا برای مذاکره با روسیه بر سر توافق جدید استارتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد آمریکا از تشکیل جلسه نمایندگان دو کشور برای بحث درباره جزئیات توافق استارت نو (کاهش تسلیحات استراتژیک) امتناع کرده است.

«ولادیمیر لئونتوف» معاون رئیس سازمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و کنترل تسلیحات، در این خصوص گفت: «جلسه‌ جداگانه‌ای پیشنهاد کرده بودیم تا نمایندگانمان بتوانند اطمینان حاصل کنند که در مورد جنبه‌های فنی گسترش توافق استارت نو تفاهم کلی داریم. با این حال، روز گذشته آمریکایی‌ها رسماً این پیشنهاد را رد کردند.»

بنا به گفته لئونتوف، با توجه به کمبود وقت و به دلیل امتناع آمریکا از شرکت در گفتگو‌ها، دیگر غیرممکن است که به توافق سازنده برای جایگزین کردن توافق کنونی دست یافت.

یک سال دیگر در فوریه ۲۰۲۱ پیمان میان روسیه و آمریکا درباره اقدام برای کاهش بیشتر و محدود ساختن سلاح‌های تهاجمی استراتژیک که با نام استارت شناخته می‌شود، منقضی می‌گردد. با این حال، احتمال تمدید این توافق به مدت ۵ سال دیگر هنوز باقی مانده است. مقامات روس بار‌ها آمادگی خود را برای تمدید توافق استارت و انعقاد توافق استارت نو اعلام کرده‌اند، اما دولت آمریکا گفته است قصد دارد پیمان جدیدی را که شامل روسیه و چین باشد امضا کند. پکن این پیشنهاد آمریکا را رد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار