آمادگی کامل ۵۰۰ مرکز بهداشت خراسان جنوبی برای مقابله با کرونا

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۵۰۰ مرکز بهداشت استان برای مقابله با کرونا آمادگی کامل دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، مهدی زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در کمیته اطلاع رسانی پیشگیری از بیماری کروناویروس جدید گفت: با شروع کرونا تمامی پرستاران و پزشکان آموزش‌های لازم را دیده اند و وسایل و تجهیزاتی هم که در مرحله اول مورد نیاز است در اقصی نقاط استان وجود دارد.

اوافزود: کمبود‌هایی برای وسایل ضد عفونی کننده داشتیم که در چند روز آینده تهیه و ارسال می‌شوند.

مهدی زاده درباره مراقبت‌های مرزی نیز گفت: پایگاه مرزی ماهیرود تنها پایگاه فعال در استان است که با اضافه شدن یک تیم مراقبت مرزی، تمامی اتباع غیر ایرانی که از ورودی‌های مرز وارد ایران شوند معاینه و در صورت مشکوک بودن از ورود آن‌ها جلوگیری خواهد شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در بازارچه‌های مرزی هم موارد بهداشتی و محیطی انجام و در صورت مشاهده مورد خاص، در کوتاه مدت اقدامات لازم انجام می شود.

او با بیان اینکه در واحد‌های بهداشتی و درمانی مراکز نظامی، مراکز تجمع و پادگان‌های آموزشی نیز مراقبت ها‌ی لازم انجام می‌شود گفت: در صورت نیاز، مراقبت‌های تکمیلی هم در مراکز تخصص دانشگاهی انجام خواهد شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در خصوص مواد ضدعفونی کننده محیط مشکلی نداریم گفت: با توجه به تقاضای مردم، در خصوص محلول ضدعفونی کننده دست با مشکل مواجه هستیم که با استفاده از ظرفیت به کار گرفته شده در کارخانجات استان، ضدعفونی کننده دست هم توزیع خواهد شد.

آهنی افزود: دو هزار محلول ضدعفونی کننده عصر امروز در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

ساعات ملاقات بخش ها‌ی عمومی بیمارستان از این پس ۱۵ تا ۱۶ است و از ورود به بخش‌های مراقبت‌های ویژه و عفونی نیز ممانعت به عمل می‌آید.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار