ترکیه: اگر سوریه از ادلب عقب نشینی نکند، وارد عمل می‌شویم

سخنگوی دولت ترکیه تهدید کرد در صورت عقب نشینی نکردن ارتش سوریه از مرز‌های مندرج در توافق سوچی، نظامیان این کشور اقدامات ضروری را در پیش خواهند گرفت.

ترکیه: اگر سوریه از ادلب عقب نشینی نکند، وارد عمل می‌شویمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عمر چلیک، سخنگوی حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه اعلام کرد اگر ارتش سوریه به مرز‌های مشخص در توافق نامه سوچی بازنگردد، نیرو‌های نظامی ترکیه وارد عمل خواهند شد.

سخنگوی حزب حاکم ترکیه اعلام کرد موضع ثابت ما در مورد ادلب بدون تغییر باقی مانده است. ما تمام مقدمات را انجام داده ایم. وقتی مهلت زمانی (دمشق) برای عقب نشینی به خطوط از پیش تعیین شده به پایان برسد، نیرو‌های ارتش ترکیه آنچه را که لازم است انجام خواهند داد. هیچ کس نباید عزم ترکیه را در مورد این موضوع زیر سوال ببرد.

اظهارات سخنگوی دولت ترکیه در حالی صورت گرفت که بنا به گزارش‌ها آنکارا اقدام به اعزام تانک‌های زرهی خود به سمت مرز با سوریه کرده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز اعلام کرد آنکارا کوچکترین قدمی در ادلب به عقب برنخواهد داشت و از سربازان دولت قانونی سوریه خواست تا از نزدیکی پست‌های دیده بانی این کشور در منطقه عقب نشینی کنند.

ارتش سوریه از چندی پیش عملیات ضدتروریستی را برای آزادسازی ادلب، آخرین مقر تروریست‌ها در این کشور، آغاز کرده است. ترکیه با طرح این ادعا که حملات ارتش سوریه موجب فرار غیرنظامیان و در نهایت هجوم آن‌ها به ترکیه می‌شود، این حملات ضدتروریستی را هدف انتقاد خود قرار داده است. از سوی دیگر سوریه اعلام کرده است استان ادلب بخشی از این کشور است و هیچ گونه حضور غیرقانونی خارجی در آن را نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مرصاد
۱۹:۱۶ ۰۸ اسفند ۱۳۹۸
توغلط میکنی ؛ منافق اشغالگر همدست آمریکا !!
آخرین اخبار