رایزنی روسیه و ترکیه برای باز کردن آسمان ادلب به روی پهپادها

وزیر دفاع ترکیه از مذاکرات در حال انجام با روسیه برای آزاد کردن پرواز پهپادی در حریم هوایی ادلب سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد مسکو و آنکارا در حال مذاکره درخصوص باز کردن حریم هوایی تحت کنترل روسیه در ادلب به روی هواپیما‌های بدون سرنشین مسلح و غیرمسلح هستند، اما مشکلات در این زمینه به قوت خود باقیست.

وزیر دفاع ترکیه در جمع خبرنگاران حاضر در پارلمان این کشور گفت: آنکارا نسبت به مذاکرات میان مقامات روس و ترک در خصوص تحولات در منطقه شمال غربی ادلب سوریه امیدوار است.

بنا به گزارش شبکه تلویزیونی ان تی وی، آکار همچنین یادآور شد با مارک اسپر، همتای آمریکایی خود درباره تحولات در ادلب سوریه گفت‌وگوی تلفنی خواهد داشت.

همچنین رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز گذشته با اعلام اینکه آنکارا هیچ گونه طمع‌ورزی به خاک سوریه ندارد و هدفش برقراری صلح است، گفت: بزرگترین مشکل ما درباره ادلب عدم استفاده از حریم هوایی آن است؛ به زودی راه‌حلی برای آن پیدا خواهیم کرد.

گفتنی است، عملیات ضدتروریستی ارتش سوریه برای آزادسازی ادلب، آخرین مقر تروریست‌ها در این کشور، از چندی پیش آغاز شده است. ترکیه با طرح این ادعا که حملات ارتش سوریه موجب فرار غیرنظامیان و در نهایت هجوم آن‌ها به ترکیه می‌شود، این حملات ضدتروریستی را هدف انتقاد خود قرار داده است. از سوی دیگر سوریه اعلام کرده است استان ادلب بخشی از این کشور است و هیچ گونه حضور غیرقانونی خارجی در آن را نمی‌پذیرد.

تاکنون ارتش سوریه موفق به آزاد کردن ۱۱ منطقه در این محور شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار