برقراری تردد در جاده سیلزده پلدختر - کرمانشاه

مدیرکل راهداری لرستان گفت: با بازسازی موقت پل ارتباطی پلدختر _ بابازید در مسیر کرمانشاه، تردد در این محور از عصر پنجشنبه برقرار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: با بازسازی موقت پل ارتباطی پلدختر _ بابازید در مسیر کرمانشاه، تردد در این محور از عصر پنجشنبه برقرار شد.

عباس شرفی  اظهار داشت: برای اینکه سیل برای شهر پلدختر مشکلی ایجاد نکند به ناچار پل بابازید را برش و شکاف دادیم.

او افزود: هم اکنون که آب فروکش کرده، این نقطه که ارتباط دهنده جنوب به غرب کشور است را پر و رفت و آمد به صورت اضطراری برقرار شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت: قرار است پل دائمی به طول ۱۰۰ متر در ادامه خاکریز ایجاد کنیم که برای ساخت این پل جدید ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

شرفی افزود: اداره کل راهداری استان برای ساخت پل‌های تخریبی و جاده‌های ارتباطی نیازمند اعتبار و هم اکنون با این مشکل مواجه است.

او  به وضعیت جاده پلدختر- خرم آباد اشاره کرد و یادآور شد: در اثر بارندگی و سیلاب اخیر جاده پلدختر_ خرم آباد در۶ نقطه دچار تخریب شده که حجم خرابی سیل اخیر نسبت به سیل فروردین ماه سال ۹۸ کمتر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان افزود: در مسیر رودخانه کشکان محدوده شهرستان پلدختر هفت پل تخریب شده که اداره کل راهداری برای ساخت این پل‌ها با مشکل کمبود اعتبار مواجه است.

شرفی گفت: ۲ پل موقت دوآب و چم شهران در پلدختر مورد بررسی قرار گرفت که به دلیل کمبود اعتبار عملیات بازسازی موقت آن از روز شنبه هفته آینده آغاز می‌شود.

بر اساس برآورد‌های اولیه سیل هفته جاری، ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به لرستان خسارت زد.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار