نیاز مردم به محلول‌های ضدعفونی کننده برطرف خواهد شد

مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از برطرف کردن نیاز مردم به محلول‌های ضدعفونی کننده در روز‌ها و هفته آتی خبر داد.

محمد حسیبی مدیر داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،گفت: ما با همکاری تعزیرات، نظارت کامل را در داروخانه‌های سطح شهر کرمان داریم و در روز‌های آینده نیاز مردم به محلول‌های ضدعفونی کننده با توزیع آن‌ها در دارو‌های خانه‌های سطح شهر برطرف خواهد شد.

او افزود: توزیع ۸۰۰۰ بسته نیم لیتری محلول‌های ضدعفونی‌کننده از امشب در داروخانه‌ها آغاز شده است و سهم هر داروخانه ۴۸ بسته است.

او بیان داشت: هنوز محلول‌هایی که باید از سمت وزارت بهداشت و دولت به استان داده می‌شد به دستمان نرسیده اند و در حقیقت کارخانه‌های استان و دانشکده داروسازی محلول‌های ضد عفونی مورد نیاز شهروندان را تهیه می‌کنند.

او تصریح کرد: دلیل کمبود این محلول‌ها در بعضی از نقاط شهر یکی نبودن حجم درخواستی مردم با حجم تولیدی است و از مردم خواهشمندیم که به اندازه نیاز خود این محلول‌ها را تهیه کنند.

او گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر با کمبود شدید ماسک مواجه هستیم از مردم خواهشمندیم تا زمانی که محموله ذکر شده به دست ما می‌رسد از ماسک‌های پارچه‌ای استفاده کنند؛ و اگر با نبود محلول‌های ضدعفونی‌کننده مواجه شدند با شستشوی مکرر دست از انتقال ویروس جلوگیری کنند.

حسیبی تاکید کرد: شهروندان در صورت برخورد با داروخانه‌هایی که با داشتن محلول‌ها و ژل و ماسک از دادن آن‌ها خودداری می‌کنند، همکاران ما را در واحد بازرسی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تماس با شماره‌های ۱۹۰ و ۳۱۳۲۵۸۸۱ در جریان بگذارند تا سریعا و شدیدا با آن‌ها برخورد شود.

او تاکید کرد :الکل  مستقیما وارد بازار نمی شود اما محلول ضدعفونی کننده به میزان کافی تهیه و توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار