لحظه‌به‌لحظه با آخرین اخبار درباره شیوع کرونا در جهان

آخرین اخبار درباره تعداد مبتلایان به کروناویروس و بهبودیافتگان در جهان و پیامدهای ناشی از گسترش این بیماری را در این خبر دنبال کنید.

لحظه‌به‌لحظه با آخرین اخبار درباره شیوع کرونا در جهانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ویروس مرموز کرونا ۵۸ کشور و منطقه را در سراسر جهان درگیر کرده است. تعداد مبتلایان به این ویروس تاکنون ۸۳ هزار و ۳۸۹ مورد، مرگ و میر ناشی از آن ۲ هزار و ۸۵۹ مورد و تعداد بهبودیافتگان ۳۶ هزار و ۶۳۵ مورد بوده است.

شیوع ویروس کرونا اواخر سال ۲۰۱۹ از شهر ووهان چین آغاز شد و هنوز درمان قطعی برای آن یافت نشده است. دلیل بالا بودن مرگ و میر ناشی از این ویروس تنفسی، سرایت گسترده آن است.

آخرین اخبار درباره شیوع کرونا را در ادامه دنبال کنید:

۵۷ نفر در فرانسه به کرونا مبتلا هستند

ولیویه وران، وزیر بهداشت فرانسه تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا را ۵۷ نفر اعلام کرد که نسبت به شب گذشته ۱۹ نفر افزایش یافته است.

طبق اعلام رسمی تاکنون ۲ نفر در فرانسه جان باخته اند که یکی از آنان فرانسوی و دیگری توریست چینی بوده است.

وزیر بهداشت فرانسه گفت: «در مرحله دوم اپیدمی ویروس کرونا در فرانسه باید اقدامات محکمتری در راستای جلوگیری از شیوع این بیماری صورت گیرد.»

در بیش از ۱۵ استان فرانسه از جمله پاریس موارد آلوده به ویروس کرونا مشاهده شده است.

وزارت آموزش فرانسه اعلام کرده در مرحله دوم مبارزه با این اپیدمی مدارس مناطق آلوده تعطیل خواهد شد.

فردا صبح (روز یکشنبه) نیز نشست اضطراری شورای دفاعی (حوادث غیرمترقبه) با حضور امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور در کاخ الیزه تشکیل می‌شود.

هم اکنون در داروخانه‌های فرانسه ماسک یافت نمی‌شود.

برخی احزاب سیاسی؛ دولت فرانسه را به اهمال کاری در موضوع ویروس کرونا متهم کرده و خواستار پاسخگویی دولت به ویژه در خصوص آمار قربانیان و تلفات شده اند.

۴ سال پیش
شناسایی ۵۹۴ مورد جدید ابتلا به کرونا در کره‌جنوبی

۵۹۴ مورد جدید ابتلاء به ویروس جدید کرونا در کره‌جنوبی شناسایی شد که در مجموع تعداد مبتلایان به این ویروس در کشور به ۲۹۳۱ نفر رسید.

۴ سال پیش
ایالت اورگان آمریکا شاهد سومین مورد ابتلا به کرونا

خبرگزاری فرانسه گزارش داد سومین مورد آلودگی به ویروس کرونا با منشاء نامشخص در ایالت اورگان آمریکا، شناسایی شد.

۴ سال پیش
دومین مورد ابتلا به کرونا در کالیفرنیای آمریکا

شبکه تلویزیونی فاکس نیوز آمریکا اعلام کرد مقامات ایالت کالیفرنیا از آلودگی دومین فرد به ویروس کرونا در این ایالت خبر دادند.

۴ سال پیش
بهبود ۳۹ هزار مبتلا به کرونا در چین

مقامات چینی اعلام کردند تا کنون ۷۹ هزار و ۲۵۱ نفر در چین به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۳۹ هزار و ۲ نفر آن‌ها بهبود یافته‌اند.

همچنین روز جمعه ۴۷ نفر در چین جان خود را به دلیل ابتلا به این ویروس از دست دادند که روند کاهشی شمار تلفات مبتلایان به این ویروس را در مقایسه با روز‌ها و هفته‌های گذشته نشان می‌دهد.

ویروس کرونا در چین

۴ سال پیش
تعلیق ورود شهروندان کشور‌های شورای همکاری خلیج فارس به مکه و مدینه

وزارت خارجه عربستان اعلام کرد ورود شهروندان کشور‌های عضو شورای همکاری خلیج فارس به مکه و مدینه به طور موقت تعلیق می‌شود.

البته افرادی که مدت ۱۴ روز را در عربستان سپری کرده باشند از این تصمیم مستثنی هستند.

۴ سال پیش
نخستین مورد آلودگی به کرونا در ایسلند هم مشاهده شد

اداره حمایت مدنی و مدیریت امور اضطراری ایسلند اعلام کرد یک مرد که اخیرا از سفری به شمال ایتالیا بازگشته بود، به ویروس کرونا آلوده شده و اکنون در بیمارستان دانشگاه ملی ایسلند قرنطینه شده است.

۴ سال پیش
ثبت ۱۹ مورد جدید از ابتلا به کرونا در فرانسه

۱۹ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه ثبت شد و با این حساب شمار افراد مبتلا به آن در این کشور اروپایی به ۵۷ نفر رسید.

بازدید مکرون از بیمارستان در فرانسه

۴ سال پیش
کاهش ۳/۳۹ درصدی شاخص بورس لندن

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد بورس لندن به دلیل گسترش شیوع کرونا با بدترین هفته از سال ۲۰۰۸ میلادی تا کنون را پشت سر گذاشته و با کاهش ۳/۳۹ درصدی به کار خود پایان داد.

۴ سال پیش
مبتلایان به کرونا در سوئد به ۱۱ نفر رسیدند

منابع خبری اعلام کردند شمار افراد مبتلا به ویروس کرونا در سوئد به ۱۱ نفر افزایش پیدا کرد.

۴ سال پیش
جانسون جلسه اضطراری درباره کرونا را به تاخیر انداخت

روزنامه انگلیسی گاردین نوشت سخنگوی دولت انگلیس اعلام کرد بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس «جلسه اضطراری کبرا» که قرار بود جهت بررسی انتشار ویروس کرونا در انگلیس و اروپا در روز جمعه برگزار شود، به تاخیر انداخته و به روز دوشنبه موکول کرد.

۴ سال پیش
آمریکا اطلاع‌رسانی متخصصان درباره کرونا را محدود کرد

روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز به نقل از چند مقام مطلع اعلام کرد کاخ سفید به متخصصان پزشکی و دانشمندان در ایالات متحده دستور داد تمامی بیانیه‌ها و برنامه‌های خود برای اطلاع‌رسانی درباره کرونا را با مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا هماهنگ کنند.

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا

۴ سال پیش
تلفات کرونا در ایتالیا به ۲۱ کشته رسید

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گزارش داد آنجلو بورلی، رئیس ستاد مقابله با حوادث غیر مترقبه ایتالیا گفته است تلفات ویروس کرونا در این کشور به ۲۱ نفر رسیده و تعداد افرادی که تا به امروز به این ویروس مبتلا شده‌اند به ۸۲۱ نفر افزایش پیدا کرده است.

۴ سال پیش
سقوط قیمت نفت در بازار نیویورک و کاهش ارزش سهام شرکت‌های هواپیمایی آمریکا

سی ان ان گزارش داد: بر اثر شیوع ویروس کرونا، ارزش سهام شرکت‌های هواپیمایی یونایتد کانتیننتال، آمریکن ایرلاینز و دلتا ایرلاینز در بورس نیویورک به شدت سقوط کرد. بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی آمریکا پرواز‌های خود را به مقصد‌هایی همانند توکیو، پکن، شانگ‌های و هنگ کنگ محدود کرده یا به حال تعلیق درآورده و کاملا متوقف کرده اند.

بر اساس این گزارش، امروز هر بشکه نفت خام برنت در بازار نیویورک با ۳/۲۵ درصد کاهش به ۵۰ دلار و پنج سنت رسید. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز با ۴/۱۰ درصد کاهش ۴۵ دلار و ۱۶ سنت خرید و فروش می‌شود.

همچنین بر اثر شیوع ویروس کرونا امروز شاخص سهام در بازار‌های بورس نیویورک به پایین‌ترین سطح از زمان بحران مالی آمریکا در سال ۲۰۱۷ رسید. شاخص سهام داو جونز با سقوط ۳/۱ درصد به ۲۴۹۶۸/۲۷ واحد رسید. شاخص سهام اس اند پی ۵۰۰ نیز با ۳/۱۵ صدم درصد کاهش به ۲۸۸۴/۸۴ واحد رسید.

۴ سال پیش
ابتلای ششمین فرد در فلسطین اشغالی به کرونا تایید شد

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست گزارش داد ششمین فرد مبتلا به ویروس کرونا در فلسطین اشغالی شناسایی و به قرنطینه منتقل شد.

جروزالم پست نوشت این فرد که در شمال فلسطین اشغالی زندگی می‌کند ۴ روز پیش از سفر به ایتالیا برگشته است.

توییت جروزالم پست درباره ابتلای ششمین فرد در فلسطین اشغالی به کرونا

۴ سال پیش
نشست وزرای بهداشت اروپا با موضوع کرونا

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع رسمی اعلام کرد وزرای بهداشت اتحادیه اروپا روز جمعه آینده ششم مارس (۱۶ اسفند) جلسه‌ای با موضوع مقابله با ویروس کرونا تشکیل خواهند داد.

۴ سال پیش
افزایش مبتلایان به کرونا در فلسطین اشغالی به ۳ نفر

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی اعلام کرد با مبتلا شدن یک مورد دیگر به این ویروس، تعداد کل مبتلایان به کرونا در فلسطین اشغالی به ۳ نفر افزایش پیدا کرد.

۴ سال پیش
ویتنام توافق روادید رایگان با کره‌جنوبی را تعلیق کرد

خبرگزاری رویترز گزارش داد دولت ویتنام تصمیم گرفت به دلیل شیوع سریع ویروس کرونا در کره‌جنوبی، توافق روادید رایگان با این کشور را تعلیق کند.

۴ سال پیش
آمار مبتلایان امروز کرونا در جهان

طبق آمار رسمی، امروز ۱۲ مبتلای جدید در ژاپن، ۱۱ مورد در آلمان، ۳ مورد در انگلیس، ۲ مورد جدید در کرواسی، فرانسه و تایوان، یک مبتلای جدید در تایلند، استرالیا، کانادا، یونان، فرانسه و اسپانیا ثبت شده است.

۴ سال پیش
۵۷۱ مورد جدید در کره‌جنوبی به کرونا مبتلا شدند

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره‌جنوبی اعلام کرد در شبانه روز گذشته ۵۷۱ نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند که بیشترین تعداد طی یک هفته اخیر است.

تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۲۳۳۷ نفر افزایش پیدا کرده است و این کشور بعد از چین بیشترین مورد ابتلا به ویروس کرونا را در اختیار دارد.

۴ سال پیش
ثبت کمترین مورد ابتلا به کرونا در چین از ماه گذشته

کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد تعداد مبتلایان به کرونا در شبانه روز گذشته به پایین‌ترین میزان خود از ماه ژانویه رسیده و تا صبح امروز (جمعه) ۳۲۷ مورد ابتلای جدید به ویروس کرونا در چین به ثبت رسیده است.

کمیسیون ملی بهداشت چین افزود تعداد کل مبتلایان به این ویروس در چین به ۷۸۸۳۲ نفر رسید.

همچنین ۴۴ نفر از مبتلایان به ویروس جدید در چین، جان خود را از دست دادند و تعداد کل قربانیان در این کشور نیز به ۲۷۸۸ نفر افزایش یافت.

۴ سال پیش
اولین مورد ابتلا به کرونا در هلند

در حالی که تا کنون بیش از ۵۸ کشور در جهان به این ویروس آلوده شدند، کشور‌ هلند هم امروز اولین مورد از ابتلا به کرونا را گزارش داد.

۴ سال پیش
توقف بازی‌های بوندس لیگا

لیگ سراسری فوتبال آلمان نیز روز جمعه اعلام کرد در این هفته از رقابت‌های بوندس‌لیگا هیچ مسابقه‌ای انجام نخواهد شد

۴ سال پیش
تشکیل ستاد مقابله با بحران در آلمان

دولت آلمان با افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا به ۶۰ نفر، ستاد مقابله با بحران تشکیل داد.

این ستاد روز جمعه درباره دستورالعمل جدید برگزاری برنامه‌ها و رویداد‌های پرجمعیت مانند کنسرت‌های بزرگ یا نمایشگاه‌های بزرگ تصمیم‌گیری خواهد کرد.

۴ سال پیش
آمریکا تمامی ناوگان دریایی خود را در اقیانوس آرام قرنطینه می‌کند

نیروی دریایی آمریکا دستور قرنطینه ۱۴ روزه تمامی کشتی‌هایی را که در بنادر اقیانوس آرام توقف داشته‌اند، صادر کرد.

۴ سال پیش
شناسایی نخستین مورد ابتلا به کرونا در جمهوری آذربایجان

ستاد عملیاتی مبارزه با ویروس کرونا در آذربایجان اعلام کرد: اولین مورد از شخص مبتلا به ویروس کرونا در جمهوری آذربایجان شناسایی شد، وی شهروند روسیه است که به تازگی از ایران بازگشته است.

۴ سال پیش
احتمال تخصیص بودجه ۸ میلیارد دلاری برای مبارزه با کرونا در آمریکا
قانونگذاران کنگره آمریکا بررسی تخصیص بودجه ۸ میلیارد دلاری برای مبارزه با ویروس کرونا را در دست بررسی دارند.
 
۴ سال پیش
۴۶ درصد مبتلایان به کرونا در چین درمان شده‌اند
بر اساس آخرین گزارش‌ها، تقریباً ۴۶ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در چین درمان و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.
۴ سال پیش
هیچ یک از اعضای هیئت دیپلماتیک اتریش به کرونا مبتلا نشدند

وزارت امورخارجه اتریش اعلام کرد هیچ‌یک از اعضای هیات دیپلماتیک این کشور که هفته گذشته به ریاست وزیر خارجه اتریش به تهران سفر کرده بودند، به ویروس کرونا مبتلا نشده‌اند.

۴ سال پیش
دیزنی لند ژاپن تعطیل شد

ژاپن مجموعه تفریحی دیزنی لند را که در نزدیکی توکیو قرار دارد، به مدت دو هفته تعطیل کرد.

۴ سال پیش
تعطیلی کارخانه هیوندا در کره جنوبی

شرکت خودروسازی هیوندا پس از اعلام نتیجه مثبت آزمایش یکی از کارکنان این شرکت در کارخانه واقع اولسان کره جنوبی، فعالیت این کارخانه را به حالت تعلیق درآورد.

۴ سال پیش
ممنوعیت تجمع بالای ۱۰۰۰ نفر در سوئیس

دولت سوئیس روز جمعه با انتشار اطلاعیه‌ای هرگونه تجمع بیش از هزار نفر را در این کشور ممنوع کرد. این ممنوعیت با هدف پیشگیری از گسترش ویروس کرونا در سوئیس اعمال شده است.

۴ سال پیش
ثبت نخستین مورد ابتلا به کرونا در ولز

وزارت بهداشت ولز اعلام کرد که یک فرد بازگشته از سفر به ایتالیا به عنوان نخستین مورد کرونا در ولز ثبت شد. بدین ترتیب مجموع شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بریتانیا به ۱۷ مورد رسید.

۴ سال پیش
کشف دو مورد ابتلا به کرونا در کربلا

دو مورد جدید ابتلا به کروناویروس در کربلا گزارش شد.

۴ سال پیش
قرنطینه رئیس‌جمهور مغولستان به دلیل احتمال ابتلا به کرونا

خالتما بتولغا، رئیس‌جمهور مغولستان، پس از بازگشت از سفر رسمی به چین، قرنطینه شده است. رئیس جمهور و هیئت وی در دومین بیمارستان وزرای اولان‌باتور، پایتخت مغولستان در قرنطینه به سر می‌برند.

۴ سال پیش

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محد رضا
۰۱:۱۴ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
این ویروس داره نشون میده ما ادما کمتر غرور داشته باشیم تبعیض نداشته باشیم.بی حجابی فساد بیداد کرده فقر و فحشا بیداد کرده.نمیدونم چرا این مسئولین یبار نمیگن با توکل به خدا و تلاش این بیماری رو شکست میدیم همش میگن ما بیماری روشکست میدیدیم.بابا یبارم بگید باتوکل بر خدا
Iran (Islamic Republic of)
ع
۲۰:۱۷ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
عروسیم بهم خورد
Iran (Islamic Republic of)
م.ن
۰۹:۱۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
سلام اطلاع رسانی نسبتا کاملی بوود این جور که به نظر میرسه این ویروس وقتی رسیده ایران دور زده از کمربندی رفته که شمار تو تیتر خبراتون هیچ چی از کشور خودمون نگفتید....
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۰۹:۱۲ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
مخاطب گرامی
بخش بین‌الملل گزارش شیوع کرونا در جهان را پوشش می‌دهد. شما می‌توانید از اخبار مربوط به شیوع این ویروس در کشور، در سرویس علمی باشگاه خبرنگاران جوان مطلع شوید.
United States of America
ناشناس
۰۷:۵۹ ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
سلام همه اداره ها ساعت ۹ تا ۱۳.۳۰ولی دادگستری خراسان شمالی مخالفت کرده لطفا رسیدگی شود
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۲۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
چرا کارخونه ها ملزم به رعایت برخی نکات بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا نمیشن حتما باید همه کارگرها مبتلا بشن لطفا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۲۹ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
چرا کارخونه ها ملزم به رعایت برخی نکات بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا نمیشن حتما باید همه کارگرها مبتلا بشن لطفا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
صمد جباروند بهروزاز تبریز
۲۲:۰۳ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
این ویروس به نظر من آزمایشگاهی بوده وهدف از انتشار آن ، قتل عام مردم بدون جنگ و خونریزی است.نقشه کش می داند چکار کند ولی بالاخره گریبان او را نیز خواهد گرفت، چرا که خداوند خویش فرموده، بهترین نقشه کش درگاه خداوندی است.پس باید تکبر و غرور را از خودمان دور کنیم و قبول کنیم که یک ویروس خیلی کوچک ، چه ها می کند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۰:۵۶ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
بدترین چیزی که ممکن بود اتفاق بیفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
کرونا ویروس یک خوبی داشت این بود که به همه قدرتها که خودشون رو فخر عالم میدانستندورهبرانی که خودشون رو قدرتمندمی دانستند ثابت کردکه با تمام ارتشی که دارین در مقابلش عددی بیش نیستیم .این ویروس چنان شمارو زمین گیر کردکه الان است اقتصاد کشورها وحکومت ها رو سرنگون کند این است قدرت خداوند متعال که به وسیله موجودی ذره بینی شما را از پای در می آورد
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
توران
۱۸:۰۷ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
اخه اینها غذااست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۸
وای چقدرکرونا دنیاروبهم ریخته باشیوعش!!!!
آخرین اخبار