۴۶ درصد مبتلایان به کرونا در چین درمان شده‌اند

بر اساس آخرین گزارش‌ها، تقریباً ۴۶ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در چین درمان و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس آمار منتشره، تعداد موارد تایید شده ابتلا به کروناویروس در سرزمین اصلی چین به ۷۸.۸۲۴ رسیده است که از این تعداد ۳۶۱۱۷ مورد درمان شده و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند که ۴۵.۸ درصد از کل موارد را تشکیل می‌دهد. هم اکنون ۳۹.۹۱۹ نفر در بیمارستان‌ها باقی مانده‌اند.

از زمان ابتلا به این بیماری همه‌گیر در سراسر چین، به استثنای استان هوبئی، ۱۲ هزار و ۹۱۰ مورد ابتلا گزارش شده است که از این تعداد ۱۰۶ مورد به مرگ منجر شده و میزان مرگ و میر ۰.۸  درصد موارد ابتلا را تشکیل می‌دهد.

در خود استان هوبئی، کانون این بیماری همه‌گیر، ۶۵۹۱۴ مورد عفونت شناسایی شده که از این تعداد، ۲ هزار و ۸۲۲ نفر فوت کرده‌اند و به این ترتیب میزان مرگ و میر ۴ درصد بوده است.

اخیراً اوضاع اپیدمیولوژیک در چین رو به بهبود است، طی یک روز گذشته ۳۲۷ مورد جدید عفونت در سراسر این کشور شناسایی شده که از بین ان‌ها تنها ۹ مورد در خارج از هوبئی گزارش شده است. برای اولین بار تعداد بیماران مرخص شده در یک روز از ۳ هزار نفر فراتر رفت. طی یک روز گذشته، ۴۴ مورد مرگ به ثبت رسیده که ۴۱ مورد از آن‌ها در استان هوبی بوده است.

درمجموع، این بیماری جان ۲۷۸۸ نفر را گرفته است.

نوع جدید ویروس کرونا (COVID-۱۹) که شیوع آن ابتدا به عنوان نوع ناشناخته‌ای از ذات الریه (سینه پهلو) از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشور‌ها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ایران، ژاپن، ایتالیا... نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی این بیماری به طور متوسط حدود ۷ روز است و علائم بیماری پس از گذشت این بازه زمانی در بدن فرد مبتلا ظاهر می‌شود. علائم شامل تب، بدن درد، گلو درد، سرفه، درد عضلات، آب‌ریزش بینی، سردرد است. برخی دچار علائم گوارشی مثل تهوع و اسهال می‌شوند. آنچه باعث نگرانی می‌شود این است که فرد دچار ذات‌الریه شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار