بررسی اختصاص بودجه ۸ میلیارد دلاری ویژه کرونا در کنگره آمریکا

قانونگذاران کنگره آمریکا بررسی تخصیص بودجه ۸ میلیارد دلاری برای مبارزه با ویروس کرونا را در دست بررسی دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، یک منبع آگاه اعلام کرد قانونگذاران کنگره آمریکا تخصیص بودجه ۶ تا ۸ میلیارد دلاری برای مبارزه با ویروس کرونا را در دست بررسی دارند.

بنا به گزارش این منبع آگاه، جمع بندی نهایی در خصوص تخصیص این بسته بودجه تا اوایل هفته آینده صورت می‌گیرد و پس از آن این موضوع در صحن مجلس نمایندگان آمریکا به رای گذاشته می‌شود. کنگره در نظر دارد تا این بسته بودجه‌ای را هر چه زودتر در هر دو مجلس نمایندگان و سنا به تصویب رسانده و به دفتر ریاست جمهوری این کشور تحویل دهد.

بودجه تخصیصی جدید تقریبا بیش از دو برابر بودجه اولیه مورد درخواست از سوی کاخ سفید است. کاخ سفید در ابتدا درخواست ۲.۵ میلیارد دلار برای مبارزه با کرونا کرده بود. ریچارد شلبی، رئیس کمیته تخصیص بودجه سنا روز پنج شنبه اعلام کرد بودجه تخصیصی بسیار بالاتر از ۲.۵ میلیارد دلاری است که کاخ سفید از ابتدا درخواست کرده بود.

روز گذشته مقامات وزارت بهداشت آمریکا از ابتلای ۶۰ نفر به ویروس کرونا در این کشور خبر دادند. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از فرماندار کالیفرنیا گزارش داد که ۳۳ نفر در این ایالت به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

ویروس مرموز کرونا ۵۶ کشور و منطقه را در سراسر جهان درگیر کرده است. تعداد مبتلایان به این ویروس تاکنون ۸۳ هزار و ۳۸۹ مورد، مرگ و میر ناشی از آن ۲ هزار و ۸۵۹ مورد و تعداد بهبودیافتگان ۳۶ هزار و ۶۳۵ مورد بوده است.

شیوع ویروس کرونا اواخر سال ۲۰۱۹ از شهر ووهان چین آغاز شد و هنوز درمان قطعی برای آن یافت نشده است. دلیل بالا بودن مرگ و میر ناشی از این ویروس تنفسی، سرایت گسترده آن است. در این میان برخی کشور‌ها مانند عربستان به پنهان‌کاری در اعلام آمار دقیق محکوم شده‌اند. در آفریقا نیز به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم برای تشخیص این بیماری، آمار دقیقی در این‌باره در دست نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار