رایزنی پوتین و اعضای شورای امنیت روسیه درباره ادلب

ولادیمر پوتین در نشستی با اعضای شورای امنیت روسیه، درباره آخرین تحولات در ادلب بحث و گفت‌وگو کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، روز جمعه و درپی وخامت اوضاع در ادلب سوریه اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور، ضمن دیدار با اعضای شورای امنیت روسیه، درباره وضعیت ادلب سوریه و تنش‌ها در این منطقه گفت‌وگو کرد.

وی تاکید کرد که سران روسیه از اتفاقات اخیر در ادلب و از تشدید تنش‌ها در این نقطه شدیدا نگران هستند.


بیشتر بخوانید:


سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه گفت: «پوتین و اردوغان در تماس تلفنی، نگرانی‌های خود درباره وضعیت ادلب را مطرح کردند. آن‌ها توافق کردند احتمال برگزاری نشستی در سطح عالی بین دو کشور در آینده نزدیک را بررسی کنند.»

وی با بیان اینکه رؤسای جمهور روسیه و ترکیه بر اهمیت اولویت مبارزه با گروه‌های تروریستی بین‌المللی تاکید کردند، افزود: «پوتین و اردوغان درباره اتخاذ تدابیر بیشتر برای عادی سازی وضعیت در شمال غرب سوریه هم نظر بودند.»

بنا به گزارش خبرگزاری ریانوستی، کرملین روز جمعه اعلام کرد مسکو امیدوار است ترکیه با وجود تنش ها بر سر سوریه، همه اقدامات لازم برای محافظت از اتباع روسیه و تاسیسات دیپلماتیک روسیه در این کشور را بکار گیرد.

بامداد روز جمعه همزمان  با اوج گرفتن تنش‌های بین ترکیه و سوریه، شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد که درپی حمله هوایی ارتش سوریه به مرکز تروریست‌ها در ادلب، کاروان ارتش ترکیه در منطقه جبل الزاویه در حومه ادلب مورد هدف قرار گرفته است. طی این حمله هوایی حداقل ۳۴ نظامی ترکیه کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار