کاهش ساعت کاری ادارات از امروز به مدت یک هفته

استاندار خراسان جنوبی گفت: مراکز آموزشی استان از امروز به‌مدت سه روز تعطیل و ساعت کاری ادارات به‌مدت یک هفته کاهش می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، معتمدیان استاندار خراسان جنوبی با اشاره به تمهیدات پیش‌بینی شده برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در استان گفت: از امروز به‌مدت یک هفته کلاس‌های حضوری تمام مراکز دانشگاهی اعم از دولتی و غیر دولتی تعطیل خواهند بود.

او با بیان اینکه مراکز فرهنگی، ورزشی به مدت یک هفته تعطیل و همایش‌ها برگزار نمی‌شود افزود: از امروز به‌مدت یک هفته کلیه ادارات، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی دو ساعت زودتر تعطیل خواهند شد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: از شنبه (دهم اسفند ماه) به مدت یک هفته، کلیه ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان، دو ساعت زودتر تعطیل می‌شوند.

معتمدیان ادامه داد: کاهش ساعت کاری ادارات، یکی از تصمیمات اتخاذ شده در قرارگاه پیشگیری از کرونای استان است.

او با اشاره به این که این تصمیم در راستای ایجاد محدودیت تردد در مراکز پرجمعیت اتخاذ شده، تأکید کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی مکلفند تدابیری بیندیشند تا خللی در روند خدمت رسانی وارد نشود.

استاندار خراسان جنوبی اظهارکرد: با توجه به پیش بینی‌های وزارت بهداشت مبنی براحتمال شیوع بیشتر ویروس کرونا در هفته پیش‌رو، تدابیر برای برقراری برخی محدودیت‌ها بیشتر سخت گیرانه‌تر است.

او از تعطیلی سه روزه کلیه مقاطع تحصیلی خبر داد و گفت: به دنبال تصمیمات گذشته از فردا شنبه (دهم اسفند) تا روز دوشنبه (دوازدهم اسفند) کلیه مدارس به مدت سه روز تعطیل است.

معتمدیان تصریح کرد: به جهت جبران بخشی از عقب ماندگی‌های تحصیلی، آموزش دانش آموزان در کلیه مقاطع به صورت آموزش از راه دور و از طریق شبکه آموزش صورت خواهد گرفت.

او با تأکید بر این که تمامی این تصمیمات به منظور مدیریت و مهار ویروس در استان گرفته شده، گفت: از فردا شنبه (دهم اسفند) به مدت یک هفته کلیه مراکز دانشگاهی دولتی و غیردولتی تعطیل خواهند بود و کلاس‌ها به صورت مجازی و غیر حضوری برگزار خواهند شد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: همه مراکز فرهنگی و سینما‌ها تعطیل بوده و کلیه مسابقات ورزشی و همایش‌هایی که از قبل برنامه‌ریزی شده به بعد موکول شده‌اند.

او که برای بازدید میدانی به بیمارستان ولیعصر بیرجند رفته بود، شرایط موجود را مطلوب ارزیابی کرد و ضمن قدردانی از زحمات کادر درمانی، از هماهنگی و تعامل دستگاه‌ها در وضعیت فعلی خبر داد.

معتمدیان، موضوع تأمین اقلام بهداشتی، ماسک، دستکش، ژل و... را از دغدغه‌های مردم برشمرد و گفت: منابع مالی لازم به یکی از کارخانه‌های استان تزریق شده تا با تغییر خط تولید خود، این نیاز استان را برطرف کنند.

این مقام مسئول از مردم خواست به شایعات فضای مجازی توجهی نکنند و اخبار و اطلاعات درست را از زبان سخنگوی ستاد و از طریق صدا و سیما دریافت کنند.

او تاکید کرد: مهمترین توصیه در شرایط موجود، رعایت بهداشت فردی، عدم تردد در مراکز جمعیتی و شلوغ، پرهیز از سفر‌های غیرضروری و ماندن در منزل است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار