در هفته آینده شاهد کاهش شیوع ویروس کرونا در کردستان خواهیم بود.

آخرین جزئیات کرونا ویروس در کردستاندکتر صدیق جدیدالاسلام رئیس بیمارستان توحید سنندج در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج گفت: بیمارستان‌های کردستان با محوریت بیمارستان توحید سنندج آماده خدمت رسانی به مردم هستند.

او با تایید ابتلای یک مورد به ویروس کرونا در بیمارستان توحید افزود: این شخص در حال حاضر از وضعیت جسمی خوبی برخوردار بوده و در اتاق ایزوله در حال مراقبت است.

دکتر جدیدالاسلام با اشاره به اینکه شخص مبتلا از یکی از شهر‌های آلوده وارد استان شده بیان کرد: در هفته آینده روند شیوع این بیماری کاهش می‌یابد و ضروریست مردم با رعایت نکات بهداشتی جهت حفظ سلامتی خود و اطرافیان اقدام کنند چرا که قدرت این ویروس با گذشت زمان کاهش می‌یابد.

رئیس بیمارستان توحید سنندج بیان کرد: ممکن است افراد زیادی به این بیماری مبتلا شده باشند، اما به دلیل شدید نبودن علائم، هنوز در آنها ظاهر نشده باشد.

به گفته بهرام شرف پور مدیر روابط عمومی تامین اجتماعی تاکنون در بیمارستان تامین اجتماعی هیچ موردی از تشخیص و ابتلا به این ویروس دربیمارستان تامین اجتماعی مشاهده نشده و مردم دامنگیر شایعات فضای مجازی نشوند.

او افزود: شهروندانی که با داشتن علایم مربوط به این ویروس به بیمارستان تامین اجتماعی مراجعه کنند جهت درمان و انجام تست های اولیه به بیمارستان توحید سنندج ارجاع داده می‌شوند.

دکتر آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز از آمادگی تجهیزاتی، پرسنلی، دارویی و آزمایشگاهی در مراکز درمانی این استان بویژه بیمارستان توحید برای ارائه به بیماران احتمالی و مبتلایان به ویروس کرونا خبر داد.

او افزود: نزدیک به ۶۰۰ نفر از پزشکان و سایر کادر بهداشتی درمانی بیمارستان با بهره‌گیری از امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی، آماده ارائه خدمات به بیماران احتمالی کرونایی هستند.

در حال حاضر به صورت قطعی سه نفر مبتلا به کرونا ویروس در استان تحت درمان هستند.

تاکنون نتیجه سه بیمار مثبت اعلام شده که یک نفر مربوط به شهرستان سنندج، یک نفر سقز ونفر سوم کامیاران است که در رفت و آمد به مناطق اولیه آلودگی دچار این ویروس شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.