امروز جو و دریا در بوشهر آرام است/ تلاطم دوباره خلیج فارس از دوشنبه

هواشناسی بوشهر اعلام کرد: امروز شرایط جوی و دریایی استان به نسبت آرام است اما از دوشنبه تا پایان هفته دوباره دریا مواج می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان  از بوشهر، رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های پیش یابی جوی و دریایی نشان می‌دهد امروز وضعیت به نسبت آرامی را در استان داریم اما فردا در ساعاتی از روز سرعت وزش باد‌های جنوبی در شمال خلیج فارس به طور نسبی افزایش می‌یابد.

زهرا راستگو افزود: از دوشنبه تا پایان هفته به سبب وزش باد به نسبت شدید و گاهی شدید شمال غربی، خلیج فارس به ویژه سواحل جنوبی و مرکزی استان مواج پیش بینی می‌شود و  ارتفاع موج  به ۱.۵ تا ۲.۵ متر می‌رسد، بنابراین باید از ترددهای دریایی به ویژه تردد شناور‌های کوچک، تفریحی و مسافری در سواحل جنوبی و مرکزی استان خودداری شود.

او با اشاره به اینکه شدت وزش باد و تلاطم دریا، سه شنبه و چهارشنبه بیشتر خواهد بود، بیان کرد: دمای هوا نیز در این مدت به طور نسبی کاهش می‌یابد.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به شرایط جوی و دریایی استان تا پیش از ظهر فردا، گفت: آسمان در این مدت، صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، در برخی نقاط مه صبحگاهی، فردا در ساعاتی از روز افزایش ابر و وزش باد خواهد بود.

راستگو افزود: جهت وزش باد امروز متغیر با سرعت ۸ تا ۲۸ کیلومتر در ساعت و از فردا جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت و بر روی دریا در سواحل شمالی و مرکزی استان گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

او ادامه داد: ارتفاع موج هم ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر خواهد بود که فردا در نواحی فراساحل شمالی و مرکزی استان گاهی به ۱۲۰ سانتیمتر می‌رسد.

رئیس گروه پیش بینی و صدور هشدار اداره کل هواشناسی استان بوشهر عنوان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۴:۵۴ بامداد، مد اول ساعت ۱۱:۳۱، جزر دوم ساعت ۱۸:۰۲ و مد دوم ساعت ۲۳:۳۶ است.

انتهای پیام/ک

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.