توصیه‌های مدیریت بحران کرمان برای شرایط جوی

وزش باد نسبتا شدید در روز‌های دوشنبه و سه شنبه، کاهش دما (از صبح چهارشنبه تا پایان هفته) پدیده‌های مورد انتظار این هفته در کرمان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، با توجه به اطلاعیه شماره ۱۷ امروز اداره کل هواشناسی استان کرمان مبنی بر شرایط جوی استان، اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان موارد زیر را جهت آگاهی و انجام اقدامات پیشگیرانه اعلام کرد.

وزش باد نسبتا شدید در روز‌های دوشنبه و سه شنبه، کاهش دما (از صبح چهارشنبه تا پایان هفته) پدیده‌های مورد انتظار این هفته است.

وزش باد نسبتا شدید و شدید که سرعت آن در پاره‌ای از مناطق شرق تا ۷۵ کیلومتر بر ساعت و در برخی مناطق غرب و شمالغرب استان تا ۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

در روز دوشنبه وزش باد در اکثر مناطق:جنوبی جنوبغربی و روز سه شنبه وزش باد در اکثر مناطق شمالی، کاهش محسوس دما از اواخر وقت سه شنبه و صبح چهارشنبه از جمله پدیده‌های جوی خواهند بود.

وزش باد نسبتا شدید (بطور متناوب) به همراه خیزش گرد و خاک، وقوع طوفان شن و خاک در پاره‌ای از مناطق خصوصا شرق استان (فهرج، ریگان و شمال غرب) (انار شهربابک رفسنجان) نیز دور از انتظار نیست.

کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی در راه‌های مواصلاتی استان کرمان به استان‌های سیستان و بلوچستان، یزد و خراسان جنوبی از اثرات این پدیده جوی خواهند بود لذا شهروندان توجه ویژه به موارد ذکر شده را داشته باشند.

احتمال بروز خسارت به نهالستان ها، دامداری‌های سنتی، تابلو‌ها و بنر‌های تبلیغاتی، سازه‌ها و تاسیسات شهری و اختلال در تردد ریلی و جاده‌ای محور‌های مواصلاتی درون استان و به استان‌های همجوار دور از انتظار نیست.

توصیه می‌شود همه مردم و دستگاه‌های خدمت رسان همچون شهرداری و پلیس راه اقدامات لازم برای کاهش خسارات حاصل از وزش باد را در پیش بگیرند، این اقدامات شامل:

احتیاط در تردد جاده‌های مواصلاتی_ آمادگی دستگاه‌های خدمت رسان از جمله شهرداری‌ها و پلیس راه و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جهت انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار