نوروز، بهترین آب و هوای شهر تاریخی کرمان را تجربه کنید

بهترین فصل سال برای سفر، بهار است، اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت مجازی در سفر به شهر‌های مختلف ایران زیبا با ما همراه باشید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا بهتر است از سفر های غیر ضروری جلو گیری کنیم . به این بهانه شما را به صورت مجازی به سفر به یکی از مکان های دیدنی ایران زیبا برده ایم  امید است بعد از عبور از این بحران و شکست این بیماری به صورت حضوری از این مکان های زیبا دیدن کنید. با ما همراه باشید.

کرمان، شهر عجایب ایران

کرمان یکی از بزرگترین و پهناورترین استان‌های میهن عزیزمان، حقایق رمز آلود زیادی را در خود پنهان کرده که حتی به ذهنتان خطور نمی‌کند، یکی از این عجایب وجود «پیست اسکی سیرچ» در اطراف این استان تاریخی است. کرمان در حدود ۷ هزار جاذبه‌ی تاریخی دارد که ۷۰۰ مورد از آن‌ها در فهرست آثار ملی ثبت شده است و وجود همین آثار تاریخی، این شهر را در رتبه ۵ شهر برتر تاریخی ایران قرار داده است.

اگر ذره‌ای کنجکاو شده‌اید تا جاذبه‌های این استان را بهتر بشناسید،  ما را در این مقاله همراهی کنید.

۱- باغ شازده ماهان

باغ شاهزاده ماهان | هوزاس

درست در دل کویر، نگینی سبز و پهناور به نام «باغ شازده ماهان» وجود دارد. باغ شازده ماهان که به عنوان یکی از وسیع‌ترین ۹ باغ ایرانی در یونسکو به ثبت نهایی رسیده است، شامل قسمت‌‌هایی چون سردرخانه، بالاخانه و باغ خلوت، خانه زعیم باشی و برج مراقبت و … می‌باشد.

تاریخ ایجاد باغ شاهزاده به دوران قاجار باز می گردد. این باغ تماشایی ابتدا به دستور محمد حسن خان، سردار ایروانی و حاکم وقت کرمان در سال ۱۲۷۶ احداث شد و در سال ۱۳۵۳ با شماره‌ی ۱۰۱۲ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

۲- مجموعه گنجعلی‌خان

مجموعه گنجعلی‌خان | هوزاس

«مجموعه گنجعلی‌خان کرمان» دارای چندین بنای مختلف است که از عهد صفوی به یادگار مانده است. این مجموعه از قسمت‌های مختلفی چون میدان و بازار گنجعلی‌خان تشکیل شده است.

این مجموعه‌ی عمومی برای رفاه مردم احداث و در سال‌های ۱۰۰۷ تا ۱۰۲۹ در زمان شکوفایی اقتصادی عصر صفوی به دست گنجعلی خان حاکم وقت کرمان ساخته شد و با تلاش پسرش علیمردان خان کامل شد.

۳- ارگ بم

ارگ بم | هوزاس

مگر می‌شود نام کرمان بیاید و از مهم‌ترین جاذبه‌ی تاریخی آن یعنی «ارگ بم» نامی نبرد. ارگ بم، بزرگ‌ترین بنای خشتی جهان، یکی از مهم‌ترین و با ارزش‌ترین شاهکار‌های تاریخی ایران زمین به شمار می‌آید. این مجموعه در واقع دژی بزرگ و پر ابهت است که ارگ، بخشی از آن را تشکیل داده است. اما کلیه این مجموعه را ارگ بم می‌نامند.

۴- ارگ راین

ارگ راین | هوزاس

یکی از مهم‌ترین اثرهای به جای مانده از ساسانیان، «ارگ راین» است. این قلعه که تماماً از خشت خام ساخته شده، تنها دارای یک ورودی‌ست که در سمت شرقی آن واقع شده است و به وسیله‌ی سر در بزرگ و باشکوهی به محوطه‌ی داخلی راه می یابد.

منبع: سامتیک / مجله سفر هوزاس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار