فتح مذاکره پنهانی با دولت ترامپ را تکذیب کرد

سخنگوی جنبش فتح هرگونه مذاکره پنهانی سران فلسطینی با دولت آمریکا در خصوص طرح موسوم به معامله قرن را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، اسامه القواسمی، سخنگوی جنبش فتح امروز شنبه هرگونه مذاکره پنهانی با دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص طرح صلح ادعایی خاورمیانه را رد کرد.

اظهارات سخنگوی فتح در پاسخ به ادعای دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی در خصوص مذاکرات پنهانی مقامات فلسطینی با دولت ترامپ صورت گرفت.

سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت دولت ترامپ از طریق برخی کانال‌های پنهانی با برخی فلسطینیان مذاکره دارد.

فریدمن در حالی این ادعا را مطرح کرد که هیچ اشاره‌ای به هویت فلسطینیانی که در این مذاکرات پنهانی با دولت آمریکا درگیر بوده اند، نکرد.

سفیر آمریکا همچنین مدعی شد که معلوم شده است که برخی قسمت‌های طرح صلح ترامپ برای فلسطینیان خوب است: راه حل دو کشور، یک پایتخت فلسطینی در شرق بیت المقدس، اتصال ساحل غربی با نوار غزه و سرمایه گذاری در زیرساخت‌ها و افزایش اندازه زمین ارائه شده به فلسطینی ها.

ترامپ ۲۸ ژانویه از طرح ضد فلسطینی به اصطلاح صلح خاورمیانه موسوم به معامله قرن رونمایی کرد. بسیاری از ناظران و تحلیلگران، معامله ننگین قرن را طرحی یک طرفه و برای تامین منافع رژیم صهیونیستی ارزیابی کرده اند.

در پی انتشار مفاد معامله قرن، سران فلسطینی اعم از گروه‌های مقاومت و تشکیلات خودگردان، دسیسه جدید آمریکایی‌ها را رد و تاکید کردند که این طرح هرگز عملیاتی نخواهد شد. در اوایل هفته اخیر نیز پاپ به انتقاد از این طرح پرداخت. واشنگتن پس از آنکه مخالفت گسترده جامعه جهانی با این طرح را دید، طی چرخش موضعی آشکار مدعی شد که معامله قرن صرفا در حد یک پیشنهاد است!

انتهای پیام/

برچسب ها: جنبش فتح ، معامله قرن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار