آیا سوریه به اتحادیه عرب باز می‌گردد؟

دبیرکل اتحادیه عرب تاکید کرد بازگشت سوریه به این اتحادیه باید با موافقت همه اعضا انجام شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه رای الیوم،  احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد تصمیم بازگشت سوریه به اتحادیه عرب باید توسط همه کشور‌های عضو اتحادیه گرفته شود.

ابوالغیط با اشاره به اینکه بازگشت سوریه به اتحادیه عرب باید با تصمیم همه اعضای این اتحادیه باشد، افزود: اقدامات رسمی و مکتوبی در این باره وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: سوریه به زودی به اتحادیه عرب باز می‌گردد

وی تصریح کرد: نشست سران اتحادیه عرب قبل از پایان ماه ژوئن آینده برگزار می‌شود و تصمیم گیری در این باره (زمان برگزاری) به الجزایر به عنوان میزبان سی و دومین اجلاس سران واگذار خواهد شد. دبیرکل اتحادیه عرب افزود: وضعیت فعلی جهان به ویژه شرایط بهداشتی نگرانی‌هایی درباره برگزاری نشست‌ها و جلسات ایجاد کرده است و تصمیم نهایی با هماهنگی الجزایر به عنوان میزبان نشست گرفته خواهد شد.

احمد ابو الغیط تاکید کرد: امیدواریم شرایط کنونی جهان به ویژه اوضاع بهداشتی تا قبل از زمان پیشنهادی برای برگزاری نشست سران عرب (اواخر ماه ژوئن) پایان یابد.

روز گذشته نیز اتحادیه عرب خواستار آتش‌بس فوری در شمال غربی سوریه شد و درباره خطری که درگیری‌های نظامی بر امنیت و ثبات سوریه و منطقه دارد، هشدار داد.

شامگاه پنج‌شنبه اعلام شد که کاروان نظامی ارتش ترکیه در استان ادلب سوریه، هدف حمله هوایی قرار گرفته و دست‌کم ۳۴ نیروی نظامی ترکیه کشته شدند و بنابر گزارش رسانه‌ها، جنگنده‌های روسیه عامل این حمله بودند.

وزارت خارجه روسیه، اما روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرد نظامیان کشته‌شده ترکیه در میان صفوف گروه‌های تروریستی حضور داشتند و علاوه بر این آنکارا حضور نیرو‌های نظامی خود در ادلب را به مسکو اطلاع نداده بود.

دولت سوریه با همراهی مبارزان مقاومت بنا بر حق قانونی و حاکمیتی خود، از چند هفته پیش عملیات آزادسازی آخرین پناهگاه تروریست‌های چندملیتی، یعنی استان ادلب را آغاز کرده و با پیشروی‌های خیره‌کننده تاکنون بخش زیادی از این استان را از اشغال عناصر تروریستی آزاد کرده است.

در حال حاضر، اما مهمترین مانع پیش روی نیرو‌های ارتش سوریه، تهدید‌های دولت ترکیه است که آشکارا اعلام کرده که «مانع پیشروی ارتش سوریه در استان ادلب خواهد شد».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
ربطی به ما ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
اتحادیه ی عقرب بهتره تا عرب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
لعنت بر این اردوغان ک عروسک خیمه شب بازی آمریکا ،اسراییل ،غرب و ناتو شده.
غرورش اونو کله پا میکنه
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۱۶:۳۳ ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
اردوغان باید بداند حاکمان خیلی گنده تر از او در عرض مدت کمی کله پاشدند و آتش ظلم بنیان آنها را خاکستر کرده و عبرت بگیرد و کاری نکند که آه مظلومان سوریه بنیان حکومتش را برکند .
آخرین اخبار