انجام ۱۷۰ مورد بازرسی واحد‌های صنفی فروش تجهیزات پزشکی لرستان

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت لرستان ازانجام ۱۷۰ مورد بازرسی واحد‌های صنفی فروش تجهیزات پزشکی استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  فریبرز حسامی معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت لرستان با بیان اینکه سازمان صمت و تعزیرات حکومتی به صورت روزانه گشت‌های مشترکی جهت نظارت بر داروخانه‌ها و واحد‌های صنفی فروش تجهیزات پزشکی در سطح استان راه‌اندازی کرده‌اند گفت: طی بازرسی‌های انجام شده از سطح داروخانه‌ها و واحد‌های صنفی فروش تجهیزات پزشکی استان تاکنون حدود ۱۷۰ مورد بازرسی صورت گرفته که از این تعداد ۲۵ پرونده به ارزش ۹۰۰ میلیارد ریال تشکیل شده است.

او افزود: کارخانه‌های تولید اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم جهت پیشگری از شیوع ویروس کرونا هیچ گونه محدودیت و کمبود مواد اولیه جهت تولید الکل، ژل شستشو و ضد عفونی‌ها ندارند.

حسامی با اشاره به نحوه تامین و توزیع اقلام بهداشتی مردم جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اظهار داشت: نحوه تامین و توزیع الکل و ژل‌های پاک کننده مورد نیاز مردم از طرف سازمان صمت و دانشگاه علوم پزشکی ساماندهی می‌شود.

او افزود: بنا شده واحد‌های تولیدی اقلام بهداشتی تولید شده را جهت توزیع بین جامعه هدف در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند و توسط اکیپ‌هایی از سازمان تعزیرات حکومتی، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صمت بر نحوه توزیع این اقلام نظارت شود.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت لرستان  ادامه داد: طرفیت تولید ژل و الکل در استان لرستان بسیار مناسب است، ولی باید نحوه توزیع ساماندهی شود که از امروز با ورود سازمان صمت این ساماندهی انجام خواهد شد چرا که تا پیش از ورود سازمان صمت از طرف مردم و مسئولان نارضایتی‌ها وجود داشت، ولی از امروز بر بخش تولید و توزیع نظارت ویژه‌ای انجام می‌گیرد و با تعریف شبکه توزیع به صورت کیفی آغاز شده است.

حسامی گفت: متاسفانه علی‌رغم ظرفیت مناسبی که در بخش تولید اقلام بهداشتی داریم، ولی در بخش توزیع کالا منحرف می‌شود و با قیمت‌های مختلف به دست مردم می‌رسید.

او  با بیان اینکه با توزیع خارج از شبکه اقلام بهداشتی در سطح استان به شدت برخورد خواهد شد خاطرنشان کرد: طی روز‌های اخیر شاهد مراجعه مردم محلی درب الکل سازی ویسیان جهت خرید مایع ضد عفونی کننده هستیم و بحث فروش خارج از سبکه توزیع نیست البته این مایع الکل نیست بلکه ضد عفونی و پاک کننده‌ای است که پایه آن الکل است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت لرستان اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی جهت جلوگیری از توزیع خارج از شبکه توسط افراد سودجو حتما باید لیست جامعه هدف مورد نظر را در اختیار واحد‌های نظارت جهت نظارت بر نحوه توزیع قرار دهد.

حسامی افزود: با توجه به افزایش تقاضای اقلام بهداشتی قیمت مواد اولیه مورد نیاز کارخانه‌ها نیز افزایش یافته که پس از حل مشکل قیمت مواد اولیه کارخانه‌ها قیمت اقلام بهداشتی مورد نیاز مردم جهت پیشگری از شیوع ویروس کرونا به تفکیک اقلام در ستاد کرونا مصوب و اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.