رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد:

قارچ گانودرما تاثیر مثبتی در درمان بیماری‌های خاص ندارد

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: مصرف قارچ گانودرما نه تنها کمکی در مسیر درمان بیماران نکرده، بلکه موجب بدترشدن وضعیت سلامت آن ها هم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی بیرجندی نژاد رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد در نشست خبری این سازمان با اصحاب رسانه ضمن عدم تائید پزشکی قارچ گانودرما و تاثیرپذیری آن در روند درمان بیماری‌های خاص، گفت: طبق مطالعات صورت‌گرفته شواهدی مبنی اینکه این قارچ درمان‌گر بیماری خاصی بوده و در بیماری‌هایی همچون سرطان‌ها، ام‌اس، ALS، PLS، کرونا و ... شاهد بوده‌ایم که مصرف قارچ گانودرما نه تنها کمکی در مسیر درمان بیماران نکرده، بلکه موجب بدترشدن وضعیت سلامت و حتی منجر به فوت هم شده است.

او ادامه داد: به مردم توصیه می‌گردد که توجهی به پیام‌ها و تبلیغاتی که در فضا‌های حقیقی و مجازی با موضوع قارچ گانودرما عنوان و ارسال می‌شود نداشته باشند البته نظارت لازم از سوی مجموعه‌های مختلف همچون سازمان نظام پزشکی صورت می‌پذیرد و افراد متخلف در اختیار مراجع قانونی قضائی و انتظامی قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: بخش‌های دولتی، خصوصی و خیریه‌ای در جهت ریشه‌کنی ویروس کرونا همکاری خوبی با هم دارند، در این ایام خاص کلیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی، خصوصی و خیریه‌ای در کنار هم در مسیر ریشه‌کنی ویروس کرونا و درمان کامل بیماران کرونایی در تلاش هستند و در مباحثی همچون هزینه‌های مالی هم هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

بیرجندی نژاد افزود: اجتماع‌های مردمی در روز‌ها و ایام پیش‌رو همچون اعتکاف ایام‌البیض، شب چهارشنبه‌سوری و تعطیلات نوروزی نباید باشد، وقتی مدرسه و دانشگاه تعطیل می‌شود نباید همه به سمت شمال بروند که این نقطه از کشور خود جزو کانون‌های اصلی کرونا است.

او تصریح کرد: در بحث تعطیلی حرم مطهر رضوی، امامزادگان و بقاع متبرکه و مساجد صحبت‌هایی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با مدیران آستان قدس رضوی، اوقاف و امور خیریه و امور مساجد صورت پذیرفته و خوشبختانه همکاری‌های لازم را در بحث تعطیلی اعتکاف و نماز جمعه شاهد بودیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: امیدواریم که به‌زودی شاهد بیان وضعیت سفید کرونایی در سطح کشور باشیم و از وضعیت قرمز کنونی خارج شویم، اما پس از این ایام هم باید در جهت حفظ سلامتی‌مان از حضور در جمع‌های شلوغ پرهیز کنیم.

بیرجندی نژاد افزود: در این روز‌های خاص از مسئولان هم می‌خواهیم که نظارت و کنترل لازم در جهت عدم انجام سفر‌های جاده‌ای، ریلی، هوایی و دریایی را داشته باشند تا در دوران درمان بیماران کرونایی، شاهد کندی امر درمان و افزایش آمار این نوع بیماران نباشیم.

انتهای پیام//ز. ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.