پاسخ به سوالات شما؛

ویروس کرونا؛ چه فرقی با برونشیت حاد دارد؟

برای جلوگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا دانستن تفاوت ویژگی‌های این ویروس با سایر بیماری‌های مشابه کرونا مانند آنفلوانزا، سینوزیت و برونشیت ضروری است.

به گزارش  حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  این روز‌ها همه‌جا حرف از کروناست و هر کس که سرفه‌ای می‌کند، اول چیزی که به ذهنش می‌رسد این است که کرونا گرفته است، ولی این‌طور نیست.

نکته قابل توجه در هنگام مواجه با علائم بیماری کرونا این است که شما بتوانید این بیماری از بیماری‌های مشابه آن تشخیص دهید.

دلیل اهمیت این تشخیص نیز در این است که مراجعه به مراکز درمانی که خود مکان‌های آلوده به انواع ویروس هستند، خطر ابتلای شما به سایر بیماری‌ها را افزایش می‌دهد.

اگر علائمی که در بدن شما ظاهر شده است، شبیه علائم بیماری مثل برونشیت حاد است، با مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی، کلینیک‌ها، مطب‌ها و بیمارستان‌ها، ناخواسته خود را در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار داده‌اید.

• حال چه بیماری‌هایی ممکن است با کرونا اشتباه گرفته شوند؟

بیماری مشابه و شایع که علائمی بسیار شبیه به کرونا دارند شامل آنفلوانزا، سینوزیت و برونشیت هستند، برونشیت حاد یکی از علل شایع سرفه مزمن (بیش از ۳ هفته) است. تقریباً همیشه علت برونشیت حاد همان ویروس‌های عامل سرماخوردگی هست در این بیماری تورم و پرخونی راه‌های هوایی بزرگ ریه یعنی برونش‌ها سبب سرفه، تنگی نفس، خس‌خس، درد قفسه سینه و تب می‌شود.

• علائم برونشیت حاد

در طی چند روز بدن شما به‌خودی‌خود این بیماری ویروسی را کنترل می‌کند. مصرف بعضی دارو‌ها گذراندن دوره بیماری را راحت‌تر می‌کنند. ممکن است برای کنترل تب نیازمند مصرف استامینوفن یا ایبوبروفن باشید یا از دارو‌های ضد سرفه و خلط‌آور استفاده کنید.

• برای بیماری برونشیت حاد چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورت تنگی نفس، تب پایدار، لرز شدید و تعریق فراوان یا سرفه با خلط خونی یا آجری رنگ به پزشک مراجعه کنید.

• چگونه از ابتلا به برونشیت حاد پیشگیری کنیم؟

با شستشوی منظم و دقیق دست‌ها به‌ویژه در فصول سرد سال، عدم مصرف سیگار و دخانیات می‌توان از آن پیشگیری نمود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیدعلی فتاحی
۰۲:۲۳ ۱۴ آذر ۱۳۹۹
عالی بود
آخرین اخبار