موج جدید مهاجران در راه مرز یونان

روز یکشنبه هزاران مهاجر دیگر در تلاش برای ورود به اروپا به مرز یونان رسیدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از آنکه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از گشایش مرز‌های این کشور خبر داد روز یکشنبه هزاران مهاجر دیگر در تلاش برای ورود به اروپا به مرز یونان رسیدند.

 این مهاجران که اتباع سوریه، افغانستان و عراق هستند، زنان و کودکان نیز در میان آن‌ها هستند و به استانبول رسیده اند، بامداد یکشنبه در کنار مزارع مرزی به حرکت درآمدند تا خود را به ایستگاه مرزی پازارکول برسانند.

ترکیه روز جمعه اعلام کرد مرز‌های خود با اروپا را خواهد گشود تا مهاجرانی که قصد دارند به اروپا بروند از آن عبور کنند. این در حالی است که در سال ۲۰۱۶ میان آنکارا و بروکسل توافقی امضا شد که طی آن ترکیه برای مبارزه با عبور غیرقانونی مهاجران متعهد شد.

شنبه شب، سازمان ملل متحد شمار مهاجرانی را که در مرز میان یونان و ترکیه تجمع کرده اند دست کم ۱۳ هزار نفر اعلام کرد.

اتحادیه اروپا روز شنبه از نگرانی خود خبر داد و برای کمک بیشتر به بلغارستان و یونان که با ترکیه مرز مشترک دارند، اعلام آمادگی کرد. در مرز یونان مسئولان روز شنبه نارنجک اشک آور پرتاب کردند تا مانع از آن شوند که مهاجران از مرز عبور کنند. درگیری‌ها بالا گرفت و مهاجران به سوی نیرو‌های یونانی سنگ پرتاب کردند.

بامداد یکشنبه هم بخشی از افراد تلاش کردند به سمت خودروی پلیس یونان که در آن سوی مرز در حال گشت زنی بود سنگ پرتاب کنند.

ترکیه به این دلیل تصمیم گرفت مرز‌های خود را بگشاید. ترکیه به دنبال به دست آوردن حمایت غرب در سوریه است. ترکیه این هفته در سوریه خسارات سنگینی متحمل شد.

روز پنجشنبه ۳۳ سرباز ترکیه‌ای در حمله هوایی که آنکارا دولت سوریه و پشتیبانی مسکو را عامل آن می‌داند، کشته شدند. ترکیه نیز در واکنش به این حمله در روز‌های اخیر حملات پهپادی و توپخانه‌ای خود را به مواضع دولت سوریه افزایش داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار