تعطیلی سفره خانه های خراسان شمالی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: با هدف حفظ سلامت مردم و پیشگیری از شیوع کرونا ویروس، ارائه خدمات از سوی تمام سفره‌خانه‌های سنتی استان تا اطلاع ثانوی، ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  حبیب یزدان‌پناه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی با اشاره به اینکه تمام سفره‌خانه‌های سنتی استان تا اطلاع ثانوی تعطیل و از ارائه خدمات منع می‌شوند، گفت: در شرایط موجود، حفظ سلامت مردم و مقابله با بیماری کرونا در اولویت قرار دارد.

یزدان‌پناه افزود: کمیته گردشگری ذیل ستاد مبارزه با کرونا در خراسان شمالی با مسئولیت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، تشکیل شده است و به‌صورت اکید و جدی، روند اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی را پیگیری و نظارت می‌کند.

او از محدودیت فعالیت واحد‌های اقامتی استان خبر داد و اظهار کرد: در دومین جلسه این کمیته مصوب شد در هر شهرستان استان یک واحد اقامتی منتخب که تمام اصول بهداشتی را رعایت می‌کند فعال و سایر واحد‌های اقامتی استان تا اطلاع ثانوی تعطیل شوند.

او گفت: مراکز اقامتی فعال شامل هتل داریوش بجنورد، مهمان‌پذیر لاله در مانه و سملقان، هتل جهانگرد شیروان، مهمان‌پذیر مدائن در فاروج و مهمان‌پذیر نارین در شهرستان جاجرم است.

یزدان‌پناه تأکید کرد: این واحد‌های اقامتی فعال، موظف هستند تا مسافران وارده را قبل از پذیرش به مراکز تب‌سنج دانشگاه علوم پزشکی استان معرفی و پس از تأیید اقدام به پذیرش کنند.

انتهای پیام/ ر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: «همچنین پیرو جلسه شورای تأمین استان، تمام اقامتگاه‌های بوم‌گردی تا اطلاع بعدی تعطیل‌شده‌اند و از پذیرش مسافر و ارائه خدمات خودداری می‌شود.»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.