جشن نیکوکاری نماد همبستگی ملی و وظیفه همگانی است

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) تربت جام گفت: جشن نیکوکاری نماد همبستگی ملی و وظیفه همگانی است که مشارکت عمومی آحاد مردم طلبیده می شود.

جشن نیکوکاری نماد همبستگی ملی و وظیفه همگانی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، شیرمحمد شاکری مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) تربت جام با اشاره به فعالیت های این نهاد در چهارمین دهه تاسیس، گفت : هفته احسان نیکوکاری از ۱۰ اسفندماه همزمان با سراسر کشور در این شهرستان با شعار " عید را به خانه هایشان ببریم" کلید خورد که با توجه به شیوع ویروس کرونا پایگاه های معابر عمومی، مدارس و مصلی های نماز جمعه لغو شد.

او با بیان اینکه استفاده از شیوه های نوین و الکترونیکی یکی از اقدامات بسیار اساسی در تسریع روند کمک رسانی به محرومان است، ادامه داد: به این منظور با شیوه های غیرحضوری، از بسترهای الکترونیکی برای جذب مشارکت های نیکوکاران استفاده می شود تا با همراهی خیران و استفاده از این روش ها سال خوبی را برای همشهری های نیازمند رقم بزنیم.

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه اولویت جمع آوری کمکها برای جشن نیکوکاری و تهیه سبد غذایی و بهداشتی خانواده ها، نقدی است، گفت: نیکوکاران می توانند به منظور مشارکت در جشن نیکوکاری عدد ۲ را به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۵۱ و یا با شماره گیری کد ussd  عدد #۰۵۱۴۸۸۷۷ و نیز  واریز وجوه نقدی به شماره حساب ۰۱۰۵۰۴۸۸۰۰۰۰۲ و یا شماره کارت مجازی ۵۴۶۴-۹۹۸۹-۹۹۱۸-۶۰۳۷ نزد بانک ملی ایران به نام کمیته امداد اقدام کنند.
 
شاکربرآبادی افزود: برنامه ریزی شده تا پس از برگزاری جشن نیکوکاری، به خانواده‌های مستمری بگیر این نهاد بسته‌های حمایتی با مشارکت نیکوکاران اهدا شود.

او با اشاره به اینکه پویش «من هم یک حامی ام» راه اندازی ده است، تصریح کرد : نیکوکاران می‌توانند با مبلغ ۱۰ هزار تومان در قالب این پویش از کودکان یتیم و محسنین حمایت کنند که به این منظور می‌توانند عدد یک را به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۵۱ ارسال ویا باشماره ۰۵۱۵۲۵۳۰۲۲۶ واحد اکرام ایتام تماس حاصل نمایند.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت جام با بیان اینکه اجرای طرح «۲۰-۲۰» از ۲۰ اسفند آغاز و در ۲۰ فروردین به پایان می‌رسد، گفت: امسال در قالب این طرح به صورت ویژه علاوه بر اجرای نذر قربانی و صدقه برای سلامتی هموطنان،  در حوزه اکرام ایتام و کمک‌های خیرخواهانه و تهیه سبد معیشتی نیازمندان اقدام می‌شود.

شاکربرآبادی با بیان اینکه رسالت کمیته امداد توانمند کردن خانواده‌های نیازمندی است که بنا به شرایط اقتصادی از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند، افزود: با همراهی عموم مردم و دستگاه‌های مختلف دولتی و خصوصی می‌توان برای رفع مشکلات این خانواده‌ها قدم‌های مثمرثمری را برداشت و آن‌ها را به توانمندی رساند.

او با اشاره به اینکه  ۲،۵ برابر اعتبارات اشتغال در مقایسه با پارسال افزایش داشته است، ادامه داد: تاکنون ۷۰ درصد از این اعتبارات جذب و به اشتغال زایی مددجویان کمک کرده است.
 
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت جام گفت: هدف از راه اندازی مراکز نیکوکاری در سطح شهرستان خودجوش و مردمی است که فقط کمیته امداد بر فعالیت‌های آن‌ها نظارت و راهبری می‌کند، اکنون بیش از ۲۶۰ مرکز نیکوکاری در استان فعال هستند که بیش از ۱۱ مورد آن‌ها در این شهرستان قرار دارند.

 شاکربرآبادی  با بیان اینکه جهیزیه یکی از دغدغه‌های اصلی کمیته امداد و مددجویان تحت حمایت است، افزود: هرچند کمک هزینه اهدایی ازدواج این نهاد ناچیز است، اما هدیه‌ای از سوی نیکوکاران و نظام به نوعروسان است که امیدواریم تا پایان سال همه نوعروسان تحت حمایت راهی خانه بخت شوند.

او با بیان اینکه مردم خیر و نوعدوست به جامعه سالمند تحت حمایت و قشر کثیری از بیماران صعب العلاج که در بستر بیماری افتاده اند باید توجه کنند، تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا بسته‌های بهداشتی و کمک‌های نقدی نیکوکاران می‌تواند آرامش وسلامت این خانواده‌ها را تامین و به سلامت خانواده‌ها و بهداشت جامعه کمک شایانی داشته باشد.
 
انتهای پیام//س.ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.