قویترین مرد پارالمپیک و جهان درگذشت

دقایقی پیش قویترین مرد معلول جهان به علت عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.

قویترین مرد پارالمپیک و جهان درگذشتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، بر اساس اعلام مام عزیزی فرماندار اشنویه دقایقی پیش قویترین مرد معلول جهان به علت عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت .

وی افزود: علیرغم تلاش پزشکان متاسفانه احیای دوبارهرقلبی ممکن نشد.

پیام تسلیت وزیر ورزش و جوانان 

همچنین وزیر ورزش و جوانان در پیامی درگذشت قهرمان جهان و پارالمپیک سیامند رحمان را تسلیت گفت.

در پیام مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان آمده است:

خبر درگذشت قهرمان ارزنده و محبوب و مردمی سیامند رحمان موجب تاثر و تالم فراوان شد.
مرحوم سیامند رحمان بارها عنوان قوی ترین مرد معلول جهان را بدست آورد و سالها با کسب مدال طلا و رکورد شکنی دل مردم را شاد و نام ایران عزیز را سربلند کرد.
ضایعه درگذشت ناگهانی سیامند رحمان برای بنده بسیار ناگوار و ناباورانه است.
ضمن طلب مغفرت برای این قهرمان مردمی و دوست داشتنی امیدوارم روح بلندش قرین شادی و رحمت واسعه الهی باشد.

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی درپی درگذشت سیامند رحمان قهرمان جهان و پارالمپیک

بسم الله الرحمن الرحیم

خبر فقدان ناگهانی وزنه بردار خوش اخلاق ، قهرمان و خوش نام کشور و خطه سرافراز آذربایجان غربی، جهان‌پهلوان سیامند رحمان موجب تالم و تاثر اینجانب گردید.

سیامند رحمان به حق ورزشکاری سرافراز و افتخاری بی نظیر برای ایران عزیز اسلامی و خطه قهرمان خیز اشنویه و آذربایجان غربی بود که با همت خالصانه خود و با کم توقعی مثال زدنی و با روحی پر از اخلاص و مهربانی افتخاراتی تکرار نشدنی برای خود و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به ارمغان آورد

اینجانب درگذشت این قهرمان دلاور را به خانواده محترم ایشان و جامعه ورزشی آذربایجان غربی و میهن عزیزمان تسلیت گفته و برای آن مرحوم غفران الهی و برای بازماندگان اجر و صبر از خداوند منان مسالت می نمایم.

استاندار آذربایجان غربی درگذشت جهان پهلوان سیامند رحمان  را تسلیت گفت

بسم الله الرحمن الرحیم

از شنیدن خبر درگذشت ورزشکار خوش نام کشورمان جهان پهلوان سیامند رحمان بر اثر ایست قلبی بسیار متاثر شدم. تسلیت واژه کوچکیست در برابر غم بزرگ جامعه ورزش که آرزوی صبر برایشان دارم. سیامند رحمان قهرمان نامی ورزش ایران و جهان از دیار قهرمان پرور اشنویه که الگویی فاخر از منش پهلوانی، توانمندی و مردمداری بود بار‌ها در میادین مختلف پرچم پرافتخار ایران عزیز را به اهتزاز درآورده بود.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده زنده یاد سیامند رحمان، جامعه ورزشی آذربایجان غربی و ایران از خداوند متعال برای آن مرحوم طلب مغفرت و غفران الهی و برای بازماندگان صبر جمیل مسئلت دارم.

سیامند رحمان در سال ۱۳۸۷ برای نخستین بار به اردوی وزنه‌برداری معلولان ایران دعوت شد.

در سال ۲۰۱۲ در مسابقات پارالمپیک لندن ۲۰۱۲ سیامند رحمان با غلبه بر وزنه ۲۸۰ کیلوگرم توانست رکورد وزنه‌برداری پارالمپیک در وزن ۱۰۰+ را به میزان ۱۵ کیلوگرم و به ۲۸۰ کیلوگرم ارتقا دهد و به‌عنوان رکورددار پارالمپیک نام خود را ثبت کند.

سیامند پس از کسب مدال طلای پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن در ۲۰ شهریور ۹۱ به تیم وزنه‌برداری باشگاه پرسپولیس تهران پیوست.

او در بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا در نخستین حرکت، وزنه ۲۷۳ کیلوگرمی را مهار کرد.

وی در دومین حرکت نیز وزنه ۲۹۳ کیلوگرمی را به راحتی بالا برد تا علاوه بر قطعی شدن مدال طلایش رکورد آسیا و بازی‌های پاراآسیایی را که در اختیار خودش بود بشکند. سیامند برای سومین حرکت وزنه ۲۹۵ را انتخاب کرد که با مهار این وزنه بار دیگر رکورد آسیا و بازی‌های پاراآسیایی را ارتقا داد.

همچنین فرماندهی مرزبانی آذربایجان غربی نیز در پی در گذشت ورزشکار خوش نام کشورمان جهان پهلوان سیامند رحمان که بر اثر ایست قلبی عصر امروز دار فانی را وداع گفت پیام تسلیت جداگانه ای صادر کرد.

انتهای پیام/ ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.