رقابت‌های کاراته وان اتریش؛

عملکرد نه چندان خوب کاراته کا‌ها زیر سایه درخشش عباسعلی و عسگری

رقابت‌های کاراته وان اتریش با کسب ۲ مدال طلا برای ملی پوشان ایران به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی کاراته ایران با حضور سارا بهمنیار، رزیتا علیپور، حمیده عباسعلی، طراوت خاکسار، نگین باقری و فاطمه صادقی (کاتا) تحت مربیگری سمانه خوشقدم در بخش بانوان، ذبیح اله پورشیب، سجاد گنج زاده، بهمن عسگری، علی اصغر آسیابری،  تحت مربیگری سیدشهرام هروی دربخش آقایان عازم رقابت‌های کاراته وان اتریش شدند که حاصل کار کاراته کا‌های کشورمان دو مدال طلا در دو بخش آقایان و بانوان بود.

۷ صبح/ عملکرد نه چندان خوب کاراته کا‌ها زیر سایه درخشش عباسعلی و عسگری

جدا از تاریخ سازی حمیده عباسعلی با قطعی کردن سهمیه المپیک خود در المپیک ۲۰۲۰ و همچنین عملکرد خیره کننده بهمن عسگری با کسب مدال طلا در وزن منهای ۷۵ کیلوگرم در رقابت‌های کاراته وان اتریش، سایر  کاراته کا‌های کشورمان عملکرد چندان مطلوبی از خود ارائه ندادند و از گردونه رقابت‌ها حذف شدند.

 رزیتا علیپور در وزن ۶۱- کیلوگرم از حریف چینی خود  «یین ژیا اویان» از چین با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. پیش از علیپور چهار ملی پوش از جمله فاطمه صادقی و نگین باقری در بخش کاتای انفرادی با نتیجه دلسرد کننده در روز اول از تورنمنت کنار رفتند و  سارا بهمنیار و طراوت خاکسار در بخش کومیته بانوان با باخت مقابل رقبای خود از حضور در فینال و رده بندی بازماندند و با وجود عملکرد مطلوب در رقابت‌های کاراته وان امارات در اتریش عملکرد چندان رضایت بخشی نداشتند.  

ذبیح الله پورشیب کاپیتان تیم ملی کاراته کشورمان در وزن ۸۴- کیلوگرم در  رقابت‌های کاراته وان اتریش، در دور اول برابر برایان تیمرمانس از هلند به پیروزی رسید و در دومین مبارزه با نتیجه ۲ بر صفر از سد تامور اسلیمانی از تونس  گذشت. پورشیب در رقابت سوم  ایگور چیخمارف از قزاقستان را شکست داد، اما در نهایت در مبارزه نیمه نهایی برابر ایوان وسیچ از کرواسی با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد و به دیدار رده بندی راه پیدا کرد. کاپیتان تیم ملی کاراته با نتیجه ۴ - ۴ با قانون سنشو نتیجه را به کنجی گریلون از فرانسه واگذار کرد.

پورشیب در کنار سجاد گنج زاده در وزن ۸۴+ شانس دارد تا بالا بردن امتیازات خود در رقابت بعدی کاراته وان در کشور مراکش به المپیک ۲۰۲۰ راه پیدا کند. البته این اتفاق در حالی میافتد که سجاد گنج زاده نتیجه لازم را در این مسابقات به دست نیاورد که این اتفاق کمی دور از دسترس است و هر دو ملی پوش خوب کاراته کشورمان امتیازات نزدیک به یکدیگر دارند و تا مبارزه آخر مشخص نمی‌شود کدام یک به المپیک ۲۰۲۰ راه پیدا می‌کند.


بیشتر بخوانید: کاراته وان اتریش/ دست کاپیتان به مدال نرسید


با این حال در این رقابت‌ها سجاد گنج زاده در وزن ۸۴+ کیلوگرم امروز به روی تاتامی رفت و در مبارزه اول برابر باباکار سک از اسپانیا با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد و در رقابت بعدی مقابل سلیم بندیاب از فرانسه با برتری ۳ بر صفر به دور سوم این رقابت‌ها راه یافت. گنج زاده در دور سوم این رقابت‌ها برابر برایان با نتیجه یک بر صفر باخت، اما با توجه به اینکه این رقیب آمریکایی به فینال رسید، گنج زاده به جدول شانس مجدد راه یافت که در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۲ برابر دانیل گایسنسکی دارنده نقره لیگ سری آ کانادا نتیجه را واگذار کرد و حذف شد.

این در حالی است که دیگر کاراته کای کشورمان یعنی علی اصغر آسیابری هم وزن بهمن عسگری، علی رغم عسگری نتوانست به روی سکوی قهرمانی برود و ترک زودهنگامی با این مسابقات داشت.

تا به اینجای رقابت‌های کاراته وان که در بیش از ۲۰ کشور میزبانی این تورنمنت را برعهده داشته اند، حمیده عباسعلی و بهمن عسگری بخت‌های اول ایران به درخشش در المپیک ۲۰۲۰ بودند که با عملکرد فوق العاده خود همچنان مردم ایران را به مدال آوری در المپیک توکیو امیدوار نگه داشته اند. در کنار عباسعلی و عسگری، رزیتا علیپور، سارا بهمنیار، ذبیح الله پورشیب و سجاد گنج زاده شانس بالایی دارند تا ضمن بالا بردن امتیازات در رقابت کاراته وان پیش روی مراکش  طعم شیرین حضور در المپیک ۲۰۲۰ را بچشند.


بیشتر بخوانید: کاراته وان اتریش/ عباسعلی ضمن تاریخ سازی طلایی شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار