مدیر کل حفاظت محیط زیست اردبیل:

۳۵۳ گونه جانوری در استان اردبیل شناسایی شده است

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: بیش از ۳۵۳ گونه جانوری در استان اردبیل شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به اینکه ۱۳ اسفندماه به نام روز جهانی حیات وحش نامگذاری شده است گفت: بر اساس آخرین بررسی‌ها بیش از ۳۵۳ گونه جانوری اعم از پستاندار، پرنده، خزنده، دوزیست و ماهی در اکوسیستم‌های خشکی و آب‌های داخلی استان اردبیل شناسایی شده است.

او بیان داشت: شعار امسال روز جهانی حیات وحش”پایداری تمام اشکال حیات بر روی زمین" است و این شعار در بر گیرنده تمام گیاهان و جانوران وحشی به عنوان جزیی از تنوع زیستی و همچنین بخش مهمی از معیشت مردم، بویژه جوامعی است که با طبیعت ارتباط نزدیک دارند و در عین حال بر اهمیت بهره برداری پایدار از منابع طبیعی در حمایت از دستیابی به اهداف جهانی توسعه پایدار سازمان ملل تاکید دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به ارزش‌های زیست محیطی، ژنتیکی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، آموزشی، فرهنگی و زیبایی شناسی حیات وحش بر نقش محوری آن در توسعه پایدار و رفاه انسان تاکید کرد.

شهند اظهار داشت: امروزه تخریب زیستگاه و افت کیفیت آنها، کشاورزی و توسعه ناپایدار، شکار غیر قانونی و قاچاق حیات وحش و برداشت بیش از حد، بزرگترین تهدید‌ها برای حیات وحش و تنوع زیستی به شمار می‌رود.

او افزود: با توجه به روند فزاینده تهدیدات پیش روی حیات وحش که شمار بیشتری از گونه‌ها و جمعیت‌های آن‌ها را به گرداب انقراض می‌کشاند، نیازمند مشارکت و همراهی کلیه آحاد جامعه هستیم.

در استان اردبیل ۴۷ گونه پستاندار، ۲۵۰ گونه پرنده، ۲۹ گونه خزنده، ۸ گونه دوزیست و ۱۹ گونه ماهی شناسایی شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.