پاسخ به سوالات شما؛

ویروس کرونا؛ پاکبانان بیشتر مراقب باشند

همزمان با شیوع ویروس کرونا برخی مشاغل بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس قرار می‌گیرند.

جمال میرزایی، متخصص عفونی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا برخی مشاغل بیشتر در معرض ابتلا به این ویروس قرار می‌گیرند که پاکبانان از جمله افرادی هستند که به واسطه شغلشان بیشتر در خطرهستند.

این متخصص عفونی افزود: سطوح مختلف شهر می‌تواند آلوده به ویروس کرونا باشند، بنابراین کار صحیح این است که حتما پاکبان‌ها  هنگام کار از دستکش استفاده کنند. همچنین دست‌های خود هر ساعت یک بار با آب و صابون بشویند و مجدد دستکش تمیزی به دست کنند تا کمتر در معرض ابتلا به این ویروس قرار گیرند.

میرزایی ادامه داد: پاکبانان به این نکته توجه کنند که هنگام تمیز کردن معابر عمومی دست‌های خود را به دهان، چشم و بینی خود نزنند، زیرا این کار باعث انتقال ویروس به فرد می‌شود.

این متخصص عفونی گفت: بهتر است پاکبانان از ماسک نیز استفاده کنند، زیرا این کار باعث جلوگیری از ورود ذرات ریز ویروس کرونا به داخل مجرای تنفسی می‌شود. همچنین فرد زمانی که به خانه باز می‌گردد لباس خود را در قسمتی خارج از منزل قرار داده و وارد محیط خانه نکنند.

میرزایی ادامه داد:نکته بعدی که این افراد باید رعایت کنند این است که بعد از ورود به منزل به حمام بروند و با پوشیدن لباس تمیز مانع ورود ویروس کرونا به محیط منزل شان شوند؛ و در صحت و سلامت این دوران را طی کنند.

او با اشاره به اینکه اگر در حین کار دستکش آسیب دید و سوراخ شد، افراد بلافاصله دست‌های خود را با صابون بشویند، افزود: آن‌ها قبل از تماس با سطوح مجدد باید از دستکش دیگری استفاده کنند.

این متخصص عفونی تاکید کرد: همچنین افراد برای سهولت در این کار می‌توانند روی دستکش یک بار مصرف از دستکش‌های مخصوص خود استفاده کنند.

پاسخ به سوالات شماویروس کرونا؛ پاکبانان بیشتر مراقب باشند///پاکبانان جقدر در معرض خطر هستند

میرزایی اظهار کرد: اگر پاکبان دچار نقص ایمنی و بیماری‌های مزمن مانند دیابت، قلبی و عروقی، تحت شیمی درمانی هستند و یا دارو‌های
سرکوب کننده ایمنی مصرف می‌کنند باید مراقبت‌های بیشتری انجام بدهند.

این متخصص عفونی توصیه کرد: پاکبانان به دلیل اینکه تماس مستقیمی با سطوح مختلف دارند؛ باید از ماسک برای کاهش آلودگی‌های محیطی استفاده کنند و برای محافظت از بدن دارویی توصیه نمی‌شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
پیشنهاد می شود شماره حسابی مشخص شود تا به کسانی که روزیشان را از جمع اوری پلاستک های داخل سطل های زباله شهرداری بدست می اورند و الان به دلیل بیماری کرونا کار وکاسبی شان از بین رفته اگر کسی می خواهد احیانا کمکی به انها بکند انجام شود ..