بدهی‌های سنگین، چالش جدی فتح الله زاده در استقلال

علی فتح الله زاده در حالی سرپرستی باشگاه استقلال را برعهده گرفته که موعد پرداخت برخی بدهی‌های باشگاه پایان اسفندماه سر می‌رسد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که علی فتح الله زاده به تازگی به عنوان سرپرست جدید باشگاه استقلال انتخاب شده، در روز‌های گذشته اخبار زیادی مبنی بر بدهی‌های سنگین این باشگاه منتشر شده و اضافه شدن طلبکاران جدید در کنار بدهی‌های قبلی باشگاه که از مدیران قبلی به ارث رسیده، تبدیل به جدی‌ترین چالش فتح الله زاده در باشگاه استقلال شده و می‌تواند در ادامه راه، آبی پوشان را دچار مشکلات بیشتری کند.

پس از جپاروف، منشا و باشگاه پاختاکور ازبکستان که خواهان دریافت مبلغ صدور رضایتنامه ایسما شده بود، اکنون گفته می‌شود استراماچونی هم به دلیل تاخیر در پرداخت مطالباتش قصد دارد  به فیفا شکایت کند که در صورت تحقق این امر و محکومیت استقلال در فیفا که احتمالش بسیار زیاد است، این باشگاه باید علاوه بر پرداخت اصل پول، جریمه دیر کرد وصول مطالبات را هم بپردازد.


بیشتر بخوانید: بدهی سنگین استقلال/ آبی پوشان دوباره محکوم می‌شوند؟


شکایت بی نتیجه استقلال به دادگاه عالی ورزش (CAS) برای پیگیری سوپرجام و تغییر نتیجه بازی که ۳ بر صفر به سود پرسپولیس اعلام و منجر به قهرمانی این تیم شد هم بدهی دیگری روی دست باشگاه گذاشته و آن‌ها باید در مجموع مبلغ ۵۵ هزار دلار را تا اواخر اسفندماه به وکلای ایتالیایی بپردازند.

از طرف دیگر استقلال بدهی مالیاتی سنگینی دارند که گفته می‌شود حدود ۱۰۰ میلیارد تومان است. گذشته از این‌ها باشگاه استقلال باید ۱۰ میلیاردی که از موسوی عضو مستعفی هیئت مدیره استقراض کرده را هم پرداخت کند. موسوی که به دلیل اختلاف نظر با خلیل زاده و فتح الله زاده از سمتش در هیئت مدیره استقلال استعفا داده بود، برای پس گرفتن پولی که به باشگاه پرداخت کرده کاملا مُصر است. موعد پرداخت مطالبات موسوی هم اواخر اسفندماه است و این شرایط کار را برای استقلال و فتح الله زاده سخت‌تر می‌کند.

البته سرپرست استقلال در یک برنامه زنده تلویزیونی به موسوی اعلام کرده بود به فکر پس گرفتن پولش نباشد، زیرا پولی در این باشگاه موجود نیست. به هر حال بر کسی پوشیده نیست که فیفا با چنین جملاتی آشنا نیست و در صورتی که مطالبات بازیکنان که به این نهاد شکایت بردند پرداخت نشود، جریمه‌های سنگین و محرومیت عاقبت کار استقلال خواهد بود.


بیشتر بخوانید: فتح الله زاده درصدد برطرف کردن دغدغه آبی پوشان


با این وجود فتح الله زاده برای پرداخت بدهی‌های باشگاه، نگرانی خاصی از خود نشان نمی‌دهد و همانگونه که اعلام کرده بود، اولویتش پیدا کردن زمین تمرین مناسب برای تیم است و به همین منظور روز گذشته از کمپ ناصر حجازی بازدید کرد.

در نهایت باید دید فتح الله زاده که در دوران مدیرعاملی اش افتخارات زیادی با استقلال به دست آورده بود، چه تدبیری برای پرداخت بدهی‌های سنگین باشگاه دارد و چگونه استقلال را از این طوفان عبور می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۴ اسفند ۱۳۹۸
نمیدونم این اسقلال از فتح الله زاذه چه خیری دیده که دوباره کردنش مدیر؟
بابا هنوز ضربات قبلیه ایشون یادمون نرفته بود.
پشت پرده چه خبره حاج آقا فتح الله زاده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
این باشگاه استقلال یه دلسوز نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقای مدیر یه کاری بکن..
شل بجنبید امسال هم باید حسرت بخوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
تازه چند ماهه که استقلال از خطر محرومیت بابت بدهی پروپئیچ که مربوط به فتح اله زادست نجات پیدا کرده اینبار ببینم یه کاری میکنه که هیچ کاریش نشه کرد؟
آخرین اخبار